Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gå direkt till Skrivbordet efter start


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej!

 

Har på min stationära dator lyckats komma direkt till Skrivbordet efter start och därmed sluppit de olika inledande skärmbilderna. MEN nu skulle jag fixa samma sak på den bärbara och då kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Ja, ja, Alzheimer-light slår till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du automatisk inloggning? Guide - Logga in i Windows automatiskt utan att ange lösenord

Sedan finns ju inställning för om lösenord skall krävas efter du varit borta:

Start > Inställningar > Konton > Inloggningsalternativ > Kräv inloggning när du varit borta => ändra till valfritt alternativ.

 

Tips: Det finns också inställningar för om bildskärmen skall stängas av efter en viss tid samt om datorn skall försättas i vänteläge etc.

Start > Inställningar> Anpassning > Låsskärmen > nedtill på sidan 'Timeoutinställningar för skärmen' => avaktivera eller aktivera och sätt tider för alternativen.

Eller

Start > skriv bara ene (automatisk sökning startar) > i listan klicka 'Inställningar för energialternativ' 

 

Eller har jag missuppfattat frågan?

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Mja, möjligen. Själva inloggningen har jag stängt av, men det är de två inledande skärmbilderna efter start, dels HP-loggan och dels välkomstskärmen, som jag nu inte lyckas ta mej förbi.

 

Jag har version 1511 på den dator där jag lyckats komma direkt till Skrivbordet, men inte på den bärbara. Kan det ha nån betydelse i sammanhanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du klickar och håller ned musknappen på Låsskärmen och tar tag i bilden och skjuter upp den så att säga.

Därefter kommer inloggningsskärmen.

 

Men kör du med Automatisk inloggning som jag länkade till ovan slipper man detta.

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Flyfisherman skrev i post #2

 

Flikar in med bild, att möjligen får du ändra i Inställningar Konton. Annars får du logga in varje gång när datorn stått obrukbar och gått i sovläge.

post-71662-0-86724400-1453398866_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...