Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox - Adobe Acrobat Create PDF inaktiverat


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Jag har sedan flera år tillbaks ett tillägg som kommer med Adobe Acrobat X Pro och heter Adobe Acrobat - Create PDF 1.1

Men efter senaste Firefox uppdateringarna till ver. 43.04 så har det blivit inaktiverat av Firefox, ja det kanske var redan från ver. 42 till 43 men innan var det inga problem.

 

post-73434-0-86672500-1452950413_thumb.png

 

Uppdateringar av tillägget har åtminstone inte jag kunnat hitta via uppdaterings-knappen i FF tilläggsmenyn och senaste uppdatering av tillägget var 17 Okt 2015.

Finns det nån väg runt det hela för att få detta att fungera?

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett tillägg för att skapa PDF från webbsidor?

(utan att skriva ut sidan på en PDF-skrivare)

 

Kanske något alternativt tillägg duger?

 

post-52940-0-58677000-1452953851_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är det, men jag vill gärna få till detta för det var så förbaskat bra och med ett flertal inställningar bl.a om hur många nivåer ned som skulle tas med etc. Särskilt om man skall skriva ut en webbsida.

 

Men tack för tipset och fler kan ju vara intresserad av din.

 

Visserligen finns den funktionen i min rätta Adobe Acrobat X Pro och då får man klistra in länken där manuellt, men det var så smidigt att ha det i FF.

Egentligen vet jag inte exakt hur detta tillägg fungerar, om det är så att det ändå "kallar på" Adobe Acrobat som gör grovjobbet? Redigering av den skapade PDF görs ju sedan i Acrobat: kan vara länkar, text, bilder eller annat.

 

Vad jag inte förstår är varför FF plötsligt efter uppgradering anser att det skall inaktiveras?

Finns det inte nåt "hack" man kan göra i nån .ini fil i Mozilla mappen eller nåt?

 

Nu när jag tänker på saken så höll vi på med liknande I FF för några år sedan, där jag hade nåt annat tillägg som spökade och fick tips av nån på forumet (Monshi?) att göra nån ändring så fick jag igång detta. Kommer inte ihåg vad det var och om det ens var samma typ av orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag inte förstår är varför FF plötsligt efter uppgradering anser att det skall inaktiveras?

Finns det inte nåt "hack" man kan göra i nån .ini fil i Mozilla mappen eller nåt?

Det är tydligen Adobe som inte uppdaterat och signerat certifikatet och då är det nog inget att göra åt som det verkar just nu.

 

Senaste Acrobat X Pro uppdateringen till ver. 10.1.16 kom just då 2015-10-15 och Firefox ver.43 Dec 2015 och det var då det slutade att fungera har jag räknat ut och det gäller samma för alla andra när jag kollat runt på olika forum.

 

Bara hoppas Adobe släpper en uppdatering till, men med tanke på deras bedrövliga produktsupport för äldre produkter (gäller hela deras produktsortiment), trots att dom var dyra, så har jag små förhoppningar. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Nu har jag åtminstone temporärt löst problemet och detta kan bara användas i Firefox ver. 43

https://support.mozilla.org/sv/questions/1079145#answer-818733

Unfortunately, Adobe hasn't yet updated for this. Since work needs to happen now, you can make a global exception to the signing requirement (there's currently no way to only make an exception for specific extensions).

 

(1) In a new tab, type or paste about:config in the address bar and press Enter/Return. Click the button promising to be careful.

(2) In the search box above the list, type or paste xpin and pause while the list is filtered

(3) Double-click the xpinstall.signatures.required preference to switch it from true to false -- note that this is for Firefox 43 only

 

post-73434-0-71810600-1453022774.png

:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...