Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype ändrar tfn-nummer till länkar i Edge


tfhdesign

Rekommendera Poster

Nu har det hänt igen efter någon uppdatering nyligen att Skype tar över och länkar alla telefonnummer på mina webbsidor (gjorde en uppdatering av en hemsida idag), det är ett tillägg i bl a internet explorer, vilket är väl känt sedan tidigare. Jag har inaktiverat i "hantera tillägg i I.E och sedan gått in i kontrollpanelen och av installerat tillägget. Nu är det borta I.E men visas fortfarande i Edge.
​Kan inte hitta var tillägget gömmer sig i win10/Edge - Någon som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en inställning i Skype, i alla fall finns det en sån i tidigare versioner av Skype (jag har inte den senaste).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske hänger ihop för Skype ägs av Microsoft numera och blir mer och mer integrerat i Windows känns det som.

Det finns en inställning i Skype som du kanske skall testa med:

Verktyg > Alternativ > Avancerat => 'Avancerade inställningar' bocka ur dom  två raderna och klicka Spara

 

Använd Skype för att ringa callto: länkar på webben

Använd Skype för att ringa tel: länkar på webben

 

Det är möjligt att du kanske måste avsluta och starta om Skype och ev. Edge.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp - Edge och i.e är nu sambos för edge är inte ett helt eget program.Jag har bockat ur de två raderna men problemet kvarstår. Skype support lyckades inte heller, de fick tillgång till min dator under en chatt-support, men de kunde inte heller. Kan det va en sträng i registret som ligger och skräpar där ?

 

Kanske hänger ihop för Skype ägs av Microsoft numera och blir mer och mer integrerat i Windows känns det som.

Det finns en inställning i Skype som du kanske skall testa med:

Verktyg > Alternativ > Avancerat => 'Avancerade inställningar' bocka ur dom  två raderna och klicka Spara

 

Använd Skype för att ringa callto: länkar på webben

Använd Skype för att ringa tel: länkar på webben

 

Det är möjligt att du kanske måste avsluta och starta om Skype och ev. Edge.

Med vänlig hälsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste för en tid sedan i Pcforalla en liten notis med en länk till micosoft där man erbjöds att kunna om installera win 10 upgradering, om man hade strul med uppgradering - Någon som sett eller vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra en ren installation av Windows 10, dvs inte behålla något på C:, kan du hämta Windows 10 på sidan https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 och få hjälp med att lägga det på en DVD-skiva eller USB-minne, som du sen kan starta datorn från.

 

Om det var ovanstående du tänkte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra en ren installation av Windows 10, dvs inte behålla något på C:, kan du hämta Windows 10 på sidan https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 och få hjälp med att lägga det på en DVD-skiva eller USB-minne, som du sen kan starta datorn från.

 

Om det var ovanstående du tänkte på.

nja kanske men trodde man kunde få behålla mina grejor på C: men nu har jag inte 7:an kvar så jag kan inte backa. Du har sett mina problem med Skype, det retar mig att man inte har tillgång till sin egen dator. Installera o Skype och avmarkerat de två callto: raderna. Nu finns länkarna inte i i.e, firefox eller chrome, men i edge är länkarna ändå kvar.

 ​Ska kanske vänta tills en ny uppdatering görs av windows update??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Du har win 10 eftersom du refererar till Egde. Gå till "datorinställningar" välj "sekretess" och gå igenom vad och vilka appar får göra på din

dator.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du har win 10 eftersom du refererar till Egde. Gå till "datorinställningar" välj "sekretess" och gå igenom vad och vilka appar får göra på din

dator.

/ Jari

Jag har nu botaniserat i sekretess och kollat igenom men kan inte hitta något som skulle kunna göra callto-länkar. Ja, jag kör win 10 home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu botaniserat i sekretess och kollat igenom men kan inte hitta något som skulle kunna göra callto-länkar. Ja, jag kör win 10 home

Har kontaktat microsoft support för win 10 via telefon, men de kunde inte heller lösa problemet utan skyller på skype ... alltså tillbaka på ruta ett :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...