Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man ha både Win7 och W10?


Klippan

Rekommendera Poster

Har idag en Windows 7 installation och funderar på erbjudandet att få en Windows 10 inst gratis. Samtidigt så vet jag inte om jag vill byta, just nu, i varje fall. Därför undrar jag om det går att ha en dual-boot för Windows 7 och Windows 10 med samma nyckel som grund? Vad jag förstår kan man prova Windows 10 ett tag och byta tillbaka om man vill men jag undrar om man kan ha dessa två fungerande OS på samma PC och kunna växla mellan dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Windows 10 uppgraderingen (som är gratis för alla med Windows 7/8.1) kan bara ske över ett tidigare Windows 7/8.1 och använder dess aktiverade licensnyckel.

Skall du ha dubbla O/S måste du köpa en licens till av Windows, egentligen köpa ett komplett Windows till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har idag en Windows 7 installation och funderar på erbjudandet att få en Windows 10 inst gratis. Samtidigt så vet jag inte om jag vill byta, just nu, i varje fall. Därför undrar jag om det går att ha en dual-boot för Windows 7 och Windows 10 med samma nyckel som grund? Vad jag förstår kan man prova Windows 10 ett tag och byta tillbaka om man vill men jag undrar om man kan ha dessa två fungerande OS på samma PC och kunna växla mellan dem?

Nu är det nog så att om du vill prova win10 så går det bra att installera den som du säger gratis. Efter det har du en månad på dig att "tycka om" eftersom du under en månad mycket enkelt kan återgå till det gamla systemet. Detta ingår i "deelen"

Om du vill krångla till det så går det också att installera win10 på en separat partition men varför. På en månad kan du bestämma dig. Att installera på en sep. partition är inte så enkelt om man inte har sysslat med det förut. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...