Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BOOT MGR MISSING


5DatorBytt

Rekommendera Poster

Hej på Er

 

Jag får önska er en god fortsättning.

 

Jag är ny på forumet, jag har råkat ut för ett problem. Jag bytte H-Disk fr. Sata till SSD och fick texten BOOT MGR MISSING. Bytte tillbaka till SATA och fick samma problem. Sedan satte jag i en annan SATA och då kom det en text FLASH ROM Protected.

 

Till saken hör det att jag formaterat alla H- Diskarna med en annan dator genom att koppla de externt. Jag har använt Win Home Prem. I Bios bootar jag fr. CD-ROM som första alternativ. Jag har varit inne i  bios och ändrat och ändrat tillbaka igen, är det något jag har missat kanske.

 

Tacksam för hjälp.

 

5DatorByttt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på Er

 

Jag får önska er en god fortsättning.

 

Jag är ny på forumet, jag har råkat ut för ett problem. Jag bytte H-Disk fr. Sata till SSD och fick texten BOOT MGR MISSING. Bytte tillbaka till SATA och fick samma problem. Sedan satte jag i en annan SATA och då kom det en text FLASH ROM Protected.

 

Till saken hör det att jag formaterat alla H- Diskarna med en annan dator genom att koppla de externt. Jag har använt Win Home Prem. I Bios bootar jag fr. CD-ROM som första alternativ. Jag har varit inne i  bios och ändrat och ändrat tillbaka igen, är det något jag har missat kanske.

 

Tacksam för hjälp.

 

5DatorByttt

Hej!

 

Kan du försöka ta din problembeskrivning en gång till för den är lite svårförståelig?

SATA är en typ av anslutning (kontakt mm) som brukar användas både till hårddiskar och SSD.

 

Om du inte har någon DVD, disk eller SSD som är startbar är det normalt att det inte finns någon Boot Manager. Du skriver att alla hårddiskar är formaterade och är därmed inte startbara. Vad är det för något i datorn som det ska gå att starta från?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...