Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update KB3132372, KB3133431 Flash Player går inte att installera.


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Om man kör Windows update så får man detta svar:

 

post-340-0-83271700-1452432225_thumb.jpg

 

Om man kör felsökaren till Windows update så får man detta svar:

 

post-340-0-33771800-1452432171_thumb.jpg

 

Jag blir inte något klokare om jag söker på felkoden 0x800706d9.

0x800706d9 verkar vara en generell felkod utan någon direkt koppling

till Windows update.

 

Försöker jag hämta KB3132372 och KB3133431 från Download center så står det

att dom är endast tillgängliga via Windows update. Lite moment 22 här. :)

 

Hur löser jag detta?

 

Mvh Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej FUNDERSAMMAN!

 

Tack för ditt tips. Denna felsökare lagade något, men tyvärr så kvarstår fortfarande problemet.

 

post-340-0-22485200-1452449948_thumb.jpg

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starta kommandotolken som admin och skriv in sfc /scannow  (obs mellanslaget) och sedan trycker du enter så får du se om något är fel.

 

Du kan ladda ned felsökare för update här http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/windows-update-troubleshooter

Hej Pelle Penna!

 

Du tipsar om samma felsökare som Fundersamman. Den felsökaren lagade något men tyvärr inte mitt problem.

 

sfc /scannow gav inget.

 

post-340-0-69010700-1452451935_thumb.jpg

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du aktivt tagit råd med hjälp av felkoderna .en av felkoderna tar upp brandvägen tex.

Det enda jag har gjort är att testa uppdatera med Panda Global protection 2016 avstängt. Felkoden 0x800706d9 gav så många träffar och ingen verkade röra mitt problem. Det konstiga är att det är bara KB3132372, KB3133431 som inte installeras. I övrigt så har alla uppdateringar från win update installerats utan problem.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/windows-10-service-registration-is-missing-or/a2bfb3c3-665f-4f22-92d9-cf82f0a950be nämner just felmeddelandet "service registration is missing or corrupt" som du har i bilden i trådstarten och inlägget markerat som "Answer" verkar ha hjälpt väldigt många.

 

Method 1

I would suggest you to check if you are able to access Windows Update services and also make sure that the following services are started. If it is not started follow the below mentioned steps: 

 

a. Press Windows key + R, type "services.msc" (without quotes) in start run box and press Enter

b. Locate Windows Update service.

c. Right click on the Windows Update service and select Properties.

d. In Start-up type, select Enable.

e. Click Start under Service status.

f. Click OK.

g. Repeat the steps c to f for the following services also:

Background Intelligent Transfer Service & Cryptographic Service.

 

If these steps do not help to resolve the issue, then you may proceed with the step mentioned below and check.

 

Method 2

Step by step instructions to get the issue fixed.
 
a) Press Windows key + X and select Command Prompt (Admin).
   
B) On the open Command Prompt window copy and paste the commands (all at once)
 
net stop wuauserv

net stop cryptSvc
 
net stop bits

net stop msiserver

ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old

net start wuauserv

net start cryptSvc

net start bits

net start msiserver

c) Wait for the process to complete.
 
d) Close the Command Prompt.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Metod 1 gav inget eftersom alla tjänster var igång.

 

Metod 2 stoppade och startade en massa tjänster. Tyvärr så hjälpte inte detta. Jag får fortfarande samma felmeddelande i Windows Update.

Det kom ett meddelande om att filen saknades när "ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old" kördes.

 

Väldigt mysko fel. :)

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer :)

 

Kan du kolla om C:\Windows\SoftwareDistribution finns?

Det kommer väl antagligen uppdateringar tisdag kväll så du kan ju se om de uppdateringarna går bra eller om det har blivit ett allmänt uppdateringsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer :)

 

Kan du kolla om C:\Windows\SoftwareDistribution finns?

Det kommer väl antagligen uppdateringar tisdag kväll så du kan ju se om de uppdateringarna går bra eller om det har blivit ett allmänt uppdateringsproblem.

Mappen finns.

 

Det var som du misstänkte. Det är ett allmänt uppdateringsproblem. Nu har jag många uppdateringar med fel 0x800706d9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för antiviruspaket och brandvägg?

Enligt några Microsoft sidor så har felkoden 0x800706d9 att göra med Windows inbyggda brandvägg som måste vara aktiverad, även om det låter lite konstigt.

Men har du ett annat antiviruspaket med tillhörande brandvägg så skall väl ju inte Windows inbyggda brandvägg aktiveras kan man tycka?.

 

Om inte så aktiverar du den genom att:

Start > skriv windows-brandvägg > klicka  (Inställningar) Windows-Brandvägg > Aktivera

 

Eller kanske hellre starta Wiindows-brandvägg i tjänster:

Start > skriv tjänster > i listan klicka Tjänster > i listan dubbelklicka på 'Windows Firewall' > välj Starta och sätt till Automatisk

Prova att köra Windows Update igen

Denna tråd löste TS genom just detta http://www.tenforums.com/windows-updates-activation/32781-windows-update-error-0x800706d9.html

 

Ja ett långskott men du kan ju testa det senare alternativet och som jämförelse på min Windows 10 dator med Norton Internet Security 2015 med inbyggd brandvägg, så har jag faktiskt denna tjänst startad och körs automatiskt, även om jag öppnar appen Windows-brandvägg > inställningar så står det att det sköts av annat program.

Mvh

 

[Edit] Thirteen länkade till samma tråd som jag när jag höll på och sökte hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är KB3114501 som är först i listan. Fast nu är listan lång och alla har felkoden 0x800706d9.

Jag testade att göra en systemåterställning. Jag valde det äldsta datumet i listan. Tyvärr funkade det inte heller.

 

Jag använder Panda Global Protection 2016 som har egen inbyggd brandvägg.

 

Jag testar era tips i morgon. Nu är jag för trött för att hålla på och krångla med datorn.

 

EDIT: Nu har jag testat tipset om att aktivera Windowsbrandväggen. Jag satte Windowsbrandväggen på automatiskt och klickade på "starta". Sedan testade jag att uppdatera igen. Nu gick det att installera alla uppdateringar. Väldigt mysko :) . Win 10 har uppdaterats förut utan problem. Det enda som jag kan tänka mej har påverkat är att jag har uppdaterat mitt Panda Global Protection till version 2016 för någon vecka sedan. Om det är Windows eller Panda som buggar får väl framtiden utvisa. :)

 

Tack för hjälp och tips.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...