Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Telia-Windows Live Mail funkar ej ihop?

Keckeson

Recommended Posts

Har skaffat ett nytt abonnemang på Telia. Den gamla brevlådan (från Bredbandsbolaget) hade jag på Windows Live Mail 2012. Nu har xxxx@telia.com lagts in som standardkonto, har använt Telias E-Postassistent men det går inte att varken skicka eller ta emot brev. Kan det vara så att WLM inte kan hantera Telia?

Kenneth

Kan det vara så att WLM inte kan hantera Telia?

Jag har svårt att tro att så är fallet.

Jag har visserligen ingen erfarenhet av WLM då jag undviker produkter från Microsoft där det finns, enligt mitt tycke, bättre alternativ.

det går inte att varken skicka eller ta emot brev

Det brukar ju ges en liten fingervisning om vad det är för fel i den text som återfinns i dialogrutorna som varnar för att det inte gick att skicka/ta emot.

Kan du återge den texten?

Se även denna aktuella tråd:

//eforum.idg.se/topic/350821-windows-live-mail-12/

Mr Andersson

Du måste sätta Telias SMTP-server för utgående mail. Har inte själv Telia men det borde stå i informationen du fått eller på deras hemsida.

Hej Kenneth!

Angående din anmälan så måste du validera din e-postadress (den du angett när du skapat kontot) för att kunna svara på inlägg. Om du har problem med en e-postadress registrera en ny någonstans (Gmail, Outlook.com osv.) och använd den för att registrera ett nytt konto här i Eforum.

Validering av e-postadress innebär att Eforum skickar ett mejl till den angivna e-postadress och man måste klicka på en länk i det mejlet.

Tillägg:

Om det nu inte räcker med att logga in på Telias webbmejl för att komma åt mejlet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...