Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ATI Radeon Grafik kort drivrutin


bgd

Rekommendera Poster

Jag har en Fujitsu Siemens Amilo Xi 2428 Bärbar dator. Har blivit tvungen att byta grafikkortet och har nu ett som heter ATI Redeon 216XJBKA15FG samt NF3073.00 samt O745SSP. Jag kan inte hitta drivrutiner till det kortet. Datorn ser den som ett pnp och därmed går det inte att ändra upplösningen. Snälla var hittar jag drivrutiner. Ok, det finns lite här och där men när man ska ladda ner så är det inte rätt. Har någon rätt rutin till mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

 

Vilket operativsystem och antal bitar?

Kontrollpanelen > System och säkerhet > System

 

Har du någon länk till butiken där du köpte den eller tillverkarens sida för just din datormodell?

 

Så blir det lite lättare för den som skall hjälpa till.

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ps. jag missade att du hade bytt grafik i denna, tidigare var det väl nVidia?

 

Har du provat automatisk detektering och nedladdning av drivrutin från AMD (ATI)?

http://support.amd.com/en-us/download

 

[Edit] Kör Windows update och om du kör på Windows Vista/7/8 så kontrollera om där finns valfria uppdateringar.

Ibland kommer drivrutiner från tillverkaren till Windows update databas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu uppdaterat datorn till W 10 från W 8 och då hittade systemet, uppdateringen nya grafikkortet. Nu går det att ändra upplösning, mm.

Och jag som har varit emot uppdatering W10. Så nu får man krypa till korset som man säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Jag menade valfria uppdateringar som hade med grafikkorts-drivrutiner att göra, men nu tog du väl alla uppdateringar och då blev även Windows 10 uppgraderingen vald. Det står information om varje uppdatering i den listan vad den är för något.

 

Men roligt att du fick till det med grafiken och du kommer säkert att bli mycket nöjd med Windows 10 när du vant dig lite.

Se denna tråd om diverse saker som kan vara bra att känna till: Windows 10 Tips & Trix

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...