Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna Office 2010 Home and Student


VIM

Rekommendera Poster

Efter att haråterinstallerat Office 2010 Home and Student från en CD och därvid angett den 25 tecken långa koden lyckas jag inte öppna programmet och finna de däri ingående programmen så som Word m.fl.

Vid öppningsförsök visas en väldig massa obekanta bokstavskombinationer som inte säger mig något.

Varför ska allt vara så svårt med datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem?

Vad händer om du klickar på en Wordfil eller annan Officefil?

Vad händer om du skriver t.ex Winword.exe i sökfönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Och har du startat om datorn efter installationen?

 

Du kan också prova med Start > Kontrollpanelen > Program > Program och funktioner > högerklicka på Microsoft Office > välj Ändra > 'Kör Online reparation' som är mer omfattande än snabbreparationen > starta om datorn efteråt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem?

Vad händer om du klickar på en Wordfil eller annan Officefil?

Vad händer om du skriver t.ex Winword.exe i sökfönstret?

Hej Tune och tack för ditt intresse för mitt problem.

1)Jag kör Windows 8

2)Det finns ingen Wordfil eller Officefil endast massa andra konstiga bokstavskombnationer

3)Jag ska kolla detta. Sidan Office - Tech Net - search - massor av obegripliga frågor visas

 

Vilket operativsystem?

Vad händer om du klickar på en Wordfil eller annan Officefil?

Vad händer om du skriver t.ex Winword.exe i sökfönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har du startat om datorn efter installationen?

 

Du kan också prova med Start > Kontrollpanelen > Program > Program och funktioner > högerklicka på Microsoft Office > välj Ändra > 'Kör Online reparation' som är mer omfattande än snabbreparationen > starta om datorn efteråt.

 

Mvh

 

Detta är ett mysterium. Kontrollpanelen har ju alltid funnits under "Start" men nu finns den ingenstans. Överhuvudtaget tycker jag att Windows 8 är mycket krångligare än t.ex. Windows 7 m.fl.

Vid klick på "Start" visas till vänster på skärmen

1) "mest använda"

2)Nyligen tillagda

3)Utforskaren

4)Inställningar

5)Av/På

6)Alla appar

På höger sida i denna ruta står

1)Aktuella händelser

2)Upplev och utforska

I den stora delen på skärmens högra sida förekommer en massa andra företeelser jag inte vet vad de gör.

Som du förstår så är jag en verklig datornovis som är tacksam för all tänkbar hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Windows 8.1 / Windows 10

Du högerklickar på Windowsflaggan (Start) på skrivbordet > väljer Kontrollpanelen

eller i Start skriv bara rakt av kont (sökning startar automatiskt) > klicka på appen Kontrollpanelen i listan som kommer upp.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du

 

 

återinstallerat Office 2010 Home andicon1.png Student
?

 

eller kanske tydligare

varför tog du och avinstallerade Office 2010 Home andicon1.png Student ?

 

eller

varför måste du återinstallera Office 2010 Home andicon1.png Student ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 8.1 / Windows 10

Du högerklickar på Windowsflaggan (Start) på skrivbordet > väljer Kontrollpanelen

eller i Start skriv bara rakt av kont (sökning startar automatiskt) > klicka på appen Kontrollpanelen i listan som kommer upp.

 

Mvh

Hej Flyfisherman, jag har gjort allt du skriver t.o.m. till att starta om datorn. Efter omstarten ser jag att Office 2010 Home and Student finns under "program" och försöker att öppna programmet vilket inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej Flyfisherman, jag har gjort allt du skriver t.o.m. till att starta om datorn. Efter omstarten ser jag att Office 2010 Home and Student finns under "program" och försöker att öppna programmet vilket inte fungerar.

Har du alltså reparerat enligt instruktion som jag skrev i inlägg #3

Ja då vet jag inga fler tips just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör ett besök på microsofts supportsida där finns instruktioner om aktivering av program.

det gäller att skapa ett konto( windowskonto) som är knutet till officeprogrammet.

om man inte har programnyckeln så blir det svårt att aktivera.

man blir hela tiden uppmanad att uppdatera till senaste versionen samt att köpa en ny license.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

 

 

Hej Flyfisherman, jag har gjort allt du skriver t.o.m. till att starta om datorn. Efter omstarten ser jag att Office 2010 Home and Student finns under "program" och försöker att öppna programmet vilket inte fungerar.

Vad är det du klickar på när du skriver att du öppnar programmet "Office 2010 Home and Student"?

"Office 2010 Home and Student" är programpaketets namn och inte ett program.

Har du installerat programmet  korrekt så finns excel.exe och winword.exe. Har du provat att skriva in t.ex. excel.exe i sökfönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...