Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Missnöjd med aktiveringsprocessen i Windows 10, december år 2015.


Vinterfiskaren

Rekommendera Poster

Vinterfiskaren

Missnöjd med aktiveringsprocessen i Windows 10, december år 2015.

 

Jag har en gammal dator och var osäker om den skulle klara av Windows 10, så det var bra att det går att ladda ner W 10 från Microsoft och kunna bränna den på en DVD skiva.

 

Efter detta så gick det bra att installera W 10 utan att behöva ange någon produktnyckel. Installationen fungerade bra och jag testade Windows 10 på datorn några dagar utan att aktivera Windows.

 

Eftersom allt fungerade bra så köpte jag mig en fullversion usb sticka med 32 och 64 bitars Windows 10 Home med medföljande produktnyckel.

 

Windows 10 var ju redan installerat på datorn, så jag behövde ju bara aktivera Windows med produktnyckeln.

 

Nu så kommer mina klagomål på aktiveringsprocessen av Windows 10.

 

Jag skrev in produktnyckeln, och direkt efter att jag skrivit in sista tecknet så startade aktiveringen automatiskt utan att jag behövde utföra något kommando.

 

Jag hann aldrig kolla om jag hade skrivit in rätt produktnyckel.

 

Trodde att efter jag skrivit produktnyckeln, så skulle jag i lugn och ro kunna kolla att alla bokstäver och siffror stämde med min nyckel innan jag behövde gå vidare, men eftersom aktiveringen startade automatiskt efter sista tecknet så gick inte detta.

 

Det stod att aktiveringen hade lyckats, men ändå kände jag mig osäker om jag hade skrivit in rätt nyckel.

 

Jag hittade programmet ShowKeyPlus version 1.0.5835.42228 på Internet.

 

Detta program visade min aktiverade Windows 10 produktnyckel.

Jag hade skrivit in rätt produktnyckel vid aktiveringen, vilken lättnad, skönt och pust.

 

post-119056-0-11640000-1451671960_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och tack för alla tips! Själv har jag inte uppgraderat mitt Windows 7 än. Jag trivs nog litet för bra med detta operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En del av produktnyckeln är kontrollsiffror så om man skriver fel på en eller ett par bokstäver eller siffror kommer inte nyckeln att godkännas och man får skriva in den på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...