Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Box-shadow på pil i bootstrap meny


joelistan

Rekommendera Poster

Jag försöker lägga på box-shadow på pilen i huvudmenyn på min sajt http://www.omdömen.se/ men eftersom pilen är display block så kommer skuggan på hela boxen istället för runt själva pilen. Finns det någon lösning för det?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har egentligen inte med elementets display property att göra. Pilen är skapad m.hj av ett CSS-hack där man använder boxens border för att skapa illusionen av en pil. Tror inte att du kan sätta box-shadow på den så som det är gjort nu.

 

Däremot ser jag att du redan använder Font Awesome, så varför inte använda någon av ikonerna som finns tillgängliga där? Då kan du sätta text-shadow på den precis som du gjort för länk-texten.

 

 

Off-topic:

Du verkar requesta Font Awesome 4ggr, varav de 3 första gångerna misslyckas (404).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har egentligen inte med elementets display property att göra. Pilen är skapad m.hj av ett CSS-hack där man använder boxens border för att skapa illusionen av en pil. Tror inte att du kan sätta box-shadow på den så som det är gjort nu.

 

Däremot ser jag att du redan använder Font Awesome, så varför inte använda någon av ikonerna som finns tillgängliga där? Då kan du sätta text-shadow på den precis som du gjort för länk-texten.

 

 

Off-topic:

Du verkar requesta Font Awesome 4ggr, varav de 3 första gångerna misslyckas (404).

 

 

Tack så hemskt mycket för ditt svar! Jag kommer använda font awesome istället som du föreslog. Tack för notisen om font awesome som requestas för många gånger också, det beror nog på att jag försökte installera det flera gånger men misslyckades några gånger. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...