Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur laddar man batteriet


MariaE

Rekommendera Poster

Jag har fått en ny kamara i julklapp. Jag undrar hur laddar man  batteriet? Man kan väl inte koppla batterieliminatorn till kameran med batteriet i kameran  i kontakten? Men det verkar nästan som om det är det enda sättet . Det följde inte med någon separat laddare... Det tycker jag verkar konstigt.  Min kamera är en Kodak PIXPRO FZ151 Digital Camera.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manual på engelska.

http://kodakpixpro.com/Americas/cameras/friendlyZoom/fz151.php

 

Den går att ladda med vilken usb telefonladdare som helst, med batteriet i kameran och usb sladden kopplad.

Vad bra! Då vet jag det. Jag vågade inte testa förren jag fick svar här. Jag tänkte att om jag skulle göra så så kanske kameran skulle gå sönder eller nåt ännu värre skulle hända...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte vara orolig för att göra som det står i manualen, det går alltid bra.

Det var bara det att det inte stod något om det i manulen som jag fick med kameran. Jag har laddat ner manulen men eftersom Hankii som han kallar sej för sa att det var ok att ladda kameran med batterier i så har jag satt den på laddning nu.  Hoppas bara inte kameran går sönder om man råkar glömma bort att man har satt den på laddning eller att nåt ännu värre hander...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oftast enbart systemkameror som batteriet laddas i en separat laddare, kanske främst för att kameran inte ska vara upptagen under laddningen.

Man ska ju heller inte lämna något på laddning om du går ut eftersom ingen laddare eller batteri är 100% säkert, jag slarvar själv och laddar telefon och ipad då jag sover.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oftast enbart systemkameror som batteriet laddas i en separat laddare, kanske främst för att kameran inte ska vara upptagen under laddningen.

Man ska ju heller inte lämna något på laddning om du går ut eftersom ingen laddare eller batteri är 100% säkert, jag slarvar själv och laddar telefon och ipad då jag sover.

Jaså det visste jag inte.... Jag trodde att det hade skyddskretsar som surfplattor har så att inte batteriet går sönder eller ännu värre börjar brinna... Jag får sätta lapp på kameran i så fall "laddas under bevakning" eller nåt sånt. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det skyddskretsar men allt kan gå sönder. Min far hade ett piratbatteri i systemkameran och det började svälla så det var svårt att få i och ur så jag förbjöd honom att använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det skyddskretsar men allt kan gå sönder. Min far hade ett piratbatteri i systemkameran och det började svälla så det var svårt att få i och ur så jag förbjöd honom att använda det.

De flesta laddningsbara batterier börjar väl svälla när de är trasiga eller inte går att ladda mer. Jag slänger en del såna batterier eller slutar att använda dem för de passar inte i kameran eller annat som har har dem till.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...