Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 med e-postprogram windows live mail 2012


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej alla datorvänner !

 

Här är en som skulle behöva er hjälp. Jag fick ett mail från Windows och så här står det.

 

För att kunna fortsätta använda Windows live mail 2012 för att skicka och ta emot e-post på ditt konto behöver du installera den senaste uppdateringen som finns här. understruket och blåmarkerat.

Jag trycker på här och kommer till en ny sida där står Uppdatering för Windows Live Mail 2012 (KB3093594) 

Och där trycker jag på download och där kan jag öppna eller spara filen som heter d-Mail.msp och är på 1,98 MB.

Men det går inte att spara ner den Inget händer och den finns ingenstans och försöker jag istället öppna den kommer det upp en dialogruta där det står att det är fel korrieringsfil eller programmet saknas.

Jag antar de menar att e-postprogrammet saknas men det gör det inte. Och Jag vill inte uppdatera till Windows 10 jag är helnöjd med 7:an.

 

Hoppas på lite hjälp.

Hälsningar BillyDeKid

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta "råkade" svärgubben ut för också.

Men han har redan Windows 10. Som alternativ rekommenderades att använda den inbyggda e-postappen men den saknar möjlighet att välja kontakter. (Kontakter återfinns som en egen App)

Den gick alltså bort.

Testade också länken under "här" men fick felmeddelande när den skulle köras.

Det slutade med att vi bytte e-postklient till Thunderbird och nu fungerar allt bra igen.

 

Klen hjälp, jag vet, men överväg om det inte är dags att skrota Microsofts taffliga försök till e-postklienter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla med om att Windows Live Mail är "taffligt". Nu har jag visserligen Live Mail 2011, men jag har aldrig haft några problem med programmet under de åren jag har använt det. Det har fungerat smärtfritt för mig med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen !

 

Nej det var inte mycket hjälp hitills, Hur eller var får man tag på windows live mail 2011.  Men det borde väl för tusan gå att fixa det jag har det fungerar ju nu men det är ju Microsoft som kommer att ändra på något så att det inte fungerar efter en viss datum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen !

 

Jag glömde säga att det är inget fel på mitt Windows Live Mail 2012 just nu, utan det är Microsoft som uppmanar till den uppdatering som inte fungerar för att det ska fungera i framtiden.

Jag är helt novis när det gäller E-Post och har hur många frågor som hel.

 

  1. Går det att få tag på Windows Live Mail 2011?
  2. Är Thunderbird Webbaserat e-postprogram eller hamnar mejlen i datorn som Outlook express och WLM
  3. Om man skulle installera Thunderbird behöver man även ändra e-postadressen eller kan man behålla sin hotmailadress.
  4. Vad står alla beteckningar imap och pop3 för är det ersättningsord för mailin och mailout vore tacksam för ett riktigt klargörande när man ska använda de här fyra olika beteckningarna och i vilka sammanhäng man använder dem.

Tacksam för hjälp så jag vet hur jag ska göra när microsoft stänger av min nuvarande e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

 

Windows Live Essentials 2011 kan inte längre hämtas för Windows Vista.

Om du redan har Windows Live Essentials 2011 ber vi dig läsa den här säkerhetsbulletinen frånMicrosoft som innehåller viktig information.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/essentials-2011

 

 

Customers who cannot upgrade their version of Windows Essentials can disable the Windows Writer handler. For more information on how to disable the Windows Writer handler, see the workaround in the Windows Essentials Improper URI Handling Vulnerability - CVE-2013-0096 section.

https://technet.microsoft.com/library/security/ms13-045?f=255&MSPPError=-2147217396

 

 

2. Thunderbird är ett e-postprogram som man installerar i datorn, precis som WLM.

 

3. Behålla

 

4. IMAP och POP3 är två olika sätt att hämta mejlen från mejlservern (mailin... eller liknande).

 

POP3 är det äldsta, och det enda som Outlook Express kunde hantera, och med det hämtas mejlen från mejlservern och lagras i datorn. Normalt tas sen mejlen bort från mejlservern automatiskt. Alla mejl, som har hämtats, går att läsa även när datorn inte har en internetanslutning, dvs rätt mycket hårddiskutrymme kan behövas.

 

IMAP är nyare och det som t ex mobiltelefoner använder. Det är i huvudsak en spegling av hur det ser ut på mejlservern, vilket kan göra att det är nödvändigt att ha internetanslutning för att komma åt alla mejl. Det gör att endast lite hårddiskutrymme behövs. Först när man anger att ett mejl ska raderas, tas det bort från mejlservern. Det gör att man kan komma åt sina mejl från flera datorer, mobiler och/eller surfplattor.

 

mailin är vad en mejlserver för inkommande mejl kan heta men det är helt upp till mejlleverantören att bestämma vad servern ska heta och därför måste man läsa mejlleverantörens anvisningar innan man fyller i mejlserverns namn i mejlprogrammet.

 

Motsvarande gäller mailout fast för utgående mejl.

 

 

Angående felmeddelandet gällande .msp-filen se om sidan http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-ecoms/live-mail-patch-kb3093594/cf6b39f0-df02-4be3-a450-1c6523366a58 hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia !

 

Det var ett ordentligt klargörande, jag är mycket nöjd med svaren nu kan den här tråden avslutas.

 

Hälsningar Billy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...