Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ip kamera app till läsplatta ?


reso

Rekommendera Poster

God kväll alla snälla forumister.

 

Är det någon som vet vilken app jag skall använda till min Samsung Galaxy Tab3 ?

Jag har som ni kanske har setti ett tidigare inslag  installerat 2 st övervakningskameror

och jag tänkte koppla min läsplatta till kamerna.

Jag har laddat ner ett otal appar (och avinstallerat dom)  och provat men ingen av dom

har funkat.

 

Kristian

 

GOD JUL till er alla därute i cyberrymden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad är det för kameror som du använder dig utav?

 

 

Tack för att du tog dig tid att svara så här i mellandagarna

Kamrorna är  Escam Brick QD900 WIFI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat deras app Escam Eye? 

Samt aktiverat det trådlösa i kameran så att du inte bara har aktiverat kabelanslutningen? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat deras app Escam Eye? 

 

Samt aktiverat det trådlösa i kameran så att du inte bara har aktiverat kabelanslutningen? 

 

 

Tack för tipset Kabong

Men tyvärr svarar min Samsung platta  att:  

Enheten är inte kompatibel med den här versionen.

 

Däremot funkade den att ta ner till min Samsung telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det fungerade på mobilen iaf :)

 

Ha en trevlig kväll!

 

MVH

 

kabongab.se

På mobilen har jag en annan app som visserligen funkar,  så därför ville jag ha en app till läsplattan

Så nu har jag 2 appar i mobilen,  däremot har jag inte fått till det att kunna "se" vad kamerorna ser när jag är utanför wifi-området.

Några råd eller tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När mobilen inte är direktansluten till routern utan kopplar sig till den ute från internet måste du öppna en port i routern som skickar mobilen vidare till kameran. Jag tycker att det borde stå i kamerans manual vilken port som används, men troligen port 80.

 

Samt att appen i mobilen då ska använda sig av routerns publika IP-adress och inte kamerans lokala IP-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När mobilen inte är direktansluten till routern utan kopplar sig till den ute från internet måste du öppna en port i routern som skickar mobilen vidare till kameran. Jag tycker att det borde stå i kamerans manual vilken port som används, men troligen port 80.

 

Samt att appen i mobilen då ska använda sig av routerns publika IP-adress och inte kamerans lokala IP-adress.

Tack Cecilia

Port 80 står det i manualen, det är riktigt.

Men tyvärr har jag inte hittat hur man öppnar porten i routern.

Jag har en Thomson router från Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Telias routrar är ofta nerlåsta så att vanliga användare inte ska pilla på sånt de inte kan och därmed orsaka problem för Telias support. Det kan vara så att du behöver köpa en egen router och brygga Telias router. Kontakta Telias support för att höra vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...