Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte maximera fönster


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har en stationär dator med Windows 10.När jag klickar på utforskaren eller genvägar till mappar så blir det ett litet miniatyrfönster.När jag klickar på maximera händer ingenting. Hur gör jag för att få stora fönster  hos utforskaren så att jag kan se mina filer.Om jag laddar ner en fil från internet och klickar på visa i mapp så blir fönstret för litet för att man ska kunna se mappens innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte dra ut kanterna/hörnen på det lilla fönstret till den storlek du vill ha?

Nej, det finns bara ett kryss för att stänga fönstret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ett enkelt appfönster då gissar jag. Ser det ut som på bilderna på sidan http://www.tenforums.com/tutorials/2435-apps-display-full-screen-view-windows-10-a.html så att du kan följa beskrivningen där?

 

Har det alltid varit så här eller ändrades det plötsligt?

 

Tillägg:

Men det behövs ju ingen ikon eller liknande för att dra ut sidorna på fönstret utan då tar man ju bara tag i en kant och drar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare haft datorn kopplad till en tv,vet inte om det har någon betydelse.

Det är inte programfönster utan utforskaren och andra fönster för mappar.

Jag har upptäckt att mitt problem med att maximera fönster är borta ibland, mindre än var femte gång som jag startar upp datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet => Windows update

Finns där nya uppadateringar?

 

Vad har du för dator: fabrikat och modellbetckning?

Om du söker pa tillverkarens supportsida efter nyare grafik och övriga drivrutiner, installerar dessa och startar om datorn.

 

Om det inte finns drivrutiner för Windows 10 kan du prova med Windows 8/7 drivrutiner.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...