Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföra bilder i mobilen till USB-minne


DAL30

Rekommendera Poster

Man tar ju då och då bilder med  mobilkameran.

Då och då sparar man bilder och vill kunna överföra dem till datorn eller till USB-minne.

Hur skall jag göra det?    :unsure:

 

Min mobil är

Samsung, modell SM-G357FZ

Android-version 4.4.4 

 

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopplar ihop mobilen med datorn genom att använda den laddkabel med USB-kontakt som kom med mobilen. Sen kan man t ex använda programmet Phone Explorer för att föra över bilder och andra filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Dropbox i både mobilen, surfplattan och datorn. Alla mobilbilderna förs över automatiskt och ligger i mappen Camera Uploads i respektive Dropbox. Jag kan sedan sortera dem i egna mappar om/som jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, NoWin! :thumbsup:

Jag undersökte olika förslag, men jag kom fram till, att det för mig var enklare och lämpligare att använda Phone Explorer.

Tack än en gång, NoWin!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, Cecilia!  :thumbsup:  :thumbsup:

 

Ja, jag kommer att använda Phone Explorer, som jag finner lämpligt i mitt fall.

Tack, än en gång, Cecilia!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, kiwi01 för ditt förslag!   :thumbsup:

Det verkar intressant.

Men eftersom jag inte har Dropbox vare sig i mobilen eller i datorn, så väljer jag inte detta program. 

Tack än en gång, kiwi01!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste tyvärr få återkomma i frågan om att överföra bilder från min mobiltelefon till datorn eller ett USB-minne, kopplat till datorn.   :unsure:

Jag har laddat hem och studerat My PhoneExplorer.

Jag har kopplat USB-sladden från mobilen till datorns USB-minne men klarar inte fortsättningen.

Hur skall jag göra steg för steg för att överföra mina bilder i mobilen?

Finns någon sida eller länk, där jag kan läsa om det hela steg för steg.

Det bör vara på det svenska språket.

Jag har läst en del på engelska, men det blir alltför krångligt med ord och uttryck på engelska, för att man skall vara säker.  

Tacksam för hjälp!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte exakt hur det ser ut på din mobil, men prova detta.

 

Öppna Inställningar. Finns menyn Utvecklaralternativ där? Om inte, scrolla ner till "Om mobilen". Öppna den menyn och scrolla ner till "Version". Klicka 7 ggr på versionsnumret i snabb följd. Det borde komma upp att du nu är utvecklare.

 

Gå tillbaka till inställningar och där ska nu "Utvecklaralternativ" finnas, om det inte redan fanns där.

 

Öppna Utvecklaralternativ och markera "USB felsökning". Anslut mobilen till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen, Cecilia!   :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

 

Du skrev: "Kan du länka till den engelska sidan (sidorna) för då kan vi ju försöka översätta den åt dig."

 

Jag har faktiskt klarar ut att kopiera bilderna från mobiltelefonens sida för bilder (Galleri) till datorn.

 

Cecilia: Jag tackar för din beredvillighet att alltid hjälpa mig - det kan gälla olika behov och önskningar!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Vertpre!  :thumbsup:

 

Ditt förslag verkar intressant!      :excl:

Jag skall kolla det närmare vid nästa överföring av bilder från mobilen till datorn!

Jag återkommer då!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Vertpre!  :thumbsup:

 

Ditt förslag verkar intressant!      :excl:

Jag skall kolla det närmare vid nästa överföring av bilder från mobilen till datorn!

Jag återkommer då!

Vänligen

DAL30

 

För all del, men eftersom du har lyckats föra över dina bilder till datorn, är väl ditt problem löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...