Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

använda appar


boowii

Rekommendera Poster

När jag klickar på "startknappen" nere till vänster så kommer jag åt alla appar normalt.

MEN ofta så går det inte, Inget händer när jag klickar där.

Startar om datorn och då funkar det.

En bekant har samma problem.

Någon som vet hur vi kan åtgärda problemet ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om liknande några gånger på en gammal slö dator med Windows 10 och då har det berott på att uppdateringar installerats i bakgrunden, efter detta var klart och datorn omstartad försvann fenomenet.

 

Om du klickar Åtgärdscenter nere till höger bredvid klockan (den med tre vågräta streck) finns där någon information som rör Windows update eller annat relevant?
Är ikonen vit (fylld) finns nya meddelanden, är den inte fylld finns inga nya.

 

Sedan när du har Åtgärdscenter öppen kan du klicka 'Alla inställningar' > Uppdatering och säkerhet >  Windows update

Alternativt: Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet >  Windows update

 

=> kolla om det är någon uppdatering som väntar på omstart eller om det finns nya uppdateringar att installera.

 

Och du kan ju samtidigt kontrollera Windows uppdaterings historik, när senaste uppdateringarna gjordes om datum verkar överensstämma när problemet uppstod.

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet >  Windows update > Avancerade alternativ > Visa uppdateringshistorik

 

Annars så kan du kontrollera om det är någon process som tar upp systemresurser.

Start > skriv res > i listan som kommer upp klicka 'Resursövervakaren'

Se detta inlägg #12  hur du ställer in så dom mest intensiva processerna sorteras från topp.

 

Vad har du för dator förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...