Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart skärm efter dopp i toaletten


SverkerG

Rekommendera Poster

Har lyckats tappa mobilen i toaletten. Låg inte i mer än tio sek då jag var snabb att fiska upp den. Drog ur batteriet snabbt som attan... lade den i ris och där fick den ligga under dagen. Satte sedan på ugnen och slängde in den där på ca 50 C och så har den legat ett dygn. 

 

Dum som jag var provade jag tel innan jag lade den i ugnen. 

Då fungerade den, men uppförde sig lite konstigt då det blinkade i meddelandefältet att Spotify startats sedan avslutats och startats igen. Slog då snabbt av den och skruvade loss allt samt kopplade loss alla kontakter i kretskortet helt och lade den i ugnen där den fått ligga ett dygn på ca 50C.

Har räddat min tel två gånger på det viset och du har den varit under vatten i ca en timme samt att det tagit ca två innan jag kommit hem och kunnat skruva isär den.  

 

Har precis skruvat ihop telefonen igen. Den pinglar och låter och knapparna lyser men displayen är helt svart. Är det kört för min telefon då?
Eller är det bara nåt enkelt glapp någonstans? har öppnat den flera gånger och tagit bort alla  kontakter och återanslutit dem igen bara för att försäkra mig om att det inte är glapp, men inget har fungerat. 

Fler tips? eller är det kört för den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats tappa mobilen i toaletten. Låg inte i mer än tio sek då jag var snabb att fiska upp den. Drog ur batteriet snabbt som attan... lade den i ris och där fick den ligga under dagen. Satte sedan på ugnen och slängde in den där på ca 50 C och så har den legat ett dygn. 

 

Dum som jag var provade jag tel innan jag lade den i ugnen. 

Då fungerade den, men uppförde sig lite konstigt då det blinkade i meddelandefältet att Spotify startats sedan avslutats och startats igen. Slog då snabbt av den och skruvade loss allt samt kopplade loss alla kontakter i kretskortet helt och lade den i ugnen där den fått ligga ett dygn på ca 50C.

Har räddat min tel två gånger på det viset och du har den varit under vatten i ca en timme samt att det tagit ca två innan jag kommit hem och kunnat skruva isär den.  

 

Har precis skruvat ihop telefonen igen. Den pinglar och låter och knapparna lyser men displayen är helt svart. Är det kört för min telefon då?

Eller är det bara nåt enkelt glapp någonstans? har öppnat den flera gånger och tagit bort alla  kontakter och återanslutit dem igen bara för att försäkra mig om att det inte är glapp, men inget har fungerat. 

Fler tips? eller är det kört för den?

Här finns några tips.

http://www.enkelteknik.se/sa-raddar-du-telefonen-efter-att-ha-tappat-den-i-vattnet

 

http://www.apowersoft.se/dataraddning-for-android

Det ska jag ladda ner. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen.

Pratade med en kille på den lokala databutiken han trodde att displayen lossnat pga värmen från ugnen. Han uppger att de använder värmepistoler med mycket kontrollerad värme för displaybyte. Troligen det som har hänt.

Har redan säkerhetskopierat allt i telefon med hjälp av Kies.

 

Sitter nu med en Samsung Galaxy A3 i handen, men jag vet inte om jag ska bryta förseglingen på luren då jag hittar nästan ingen information från andra användare alls.

Någon som har några erfarenheter om denna lur?

Eller ännu bättre, har en gammal S4 mini som ni vill bli av med för ett par hundralappar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har nytt problem.

 

Jag har synkat adressboken i tel med både Hotmail och gmail.

Jag har även lyckats dra ut kontaktfilen i tel med hjälp av samsung Kies.

Det märkliga är att kontakter som jag sparat ett halvår tillbaka inte finns.

Vare sig i Kies, gmail, eller Hotmail.

 

Jag har sparat ned dem som kontakter i telfonen, det vet jag.  Jag messade en av dem från mina kontakter med namn och allt bara någon dag innan jag tappade den i toaletten.

Var kan de kontakterna i så fall finnas? Går det att få ta i dem överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...