Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markering av text har blivit på snudd omöjligt!


Morgankane

Rekommendera Poster

Jag är nu rejält trött på markeringsfunktionen på min laptop.
Undrar på om det är någon mjukvaroproblem eller åtminstone något som jag inte kan upptäcka vad det är.
Det samma problem finna när jag skall markera en ruta med en bock

Önskar jag markera en textrad, så är allt helt villkorligt. Kanske markeras hela raden, men i de flesta fall markeras en del av raden. En del av tidigare markerad del på raden, blir utan orsak omarkerad. Kvittar vilken ända jag påbörjar, så markeras en del av texten, en del avmarkeras så jag sitter med partiell markerad text.  Det finnes ingen repetition av problemet som är det samma. alltid olika från gång till gång.

Önskar jag sätta markören bak en bokstav i ett ord,(för t. ex. infoga en avglömt bokstav,  blir ordet alltid helmarkerad. Enda sättet att bli av med just denna markering, är att använda piltangenterna och flytta markören till ändan av ordet, sen använda piltangent till att flytta markören dit jag vill infoga bokstaven.

 

Ett annat problem är att det kan hända att den delen av en setning som har blivit markerat, klipps ut och följer med till villkorligt ställe, där det klistras in, UTAN att jag har utförd önskad handling via musen. Den utklippte texten kan också bara försvinna.

 

Hela markeringsprocessen är mycket känslig ovanpå allt,´.

Jag har använt datorer i flera tiår, men med detta pro


Infogade nu ordet "med" i sista setningen här, och det placerade sig efter ordet "svar."blem står jag utan svar.

 

 

Jo, ett problem till!!!
Ofta markeras, utan att jag har utförd handlingen markera, all text på en sida. Detta fält som jag skriver i nu, blir heltäckande blått!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller problemet både med styrplattan och med en separat mus?

Om det gäller en separat mus kan det vara att det under åren har samlats damm/smuts inuti som gör att musknappen inte fungerar ordentligt längre utan ibland klistrar sig fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...