Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Väldigt instabilt internet på min laptop (men inte på andra enheter)


Digital_orf

Rekommendera Poster

Hej! Min laptop har väldigt instabil relation med mitt internet. Det är inget problem för andra enheter (datorer eller mobiltelefoner) i samma nätverk, och problemen uppstår oavsett om jag har utmärkt eller låg signalstyrka. Problemet är att internet helt plötsligt "dör" och kommer igång igen efter någon minut. Ibland löses problemet genom att sätta datorn i vänteläge och sedan starta upp den igen. I webläsaren (chrome) får jag felmeddelanden gällande DNS. Notera att internet dör även för spotify, så det är inte bara för webläsaren som internet försvinner.

 

Mitt internet är bredband 24 Mbit/s från bredbandsbolaget och bredbandskollen ger ett tillfredsställande resultat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!


Låter som det är något problem med ditt trådlösa nätverkskort. Testa att installera om drivrutinerna till det. Fungerar det bra om du testar med kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

win10?????

Råkade ut för en hel del problem i början med win 10 på min stationära. Dock inte min laptop.  Ex. jag öppnade en länk i ny flik och då fick jag ingen internettuppkoppling. Efter viloläge så kom jag inte heller in på internet. Har nu uppdaterat både win10 och drivrutiner och nu fungerar det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...