Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filhistorik i Windows 10


bgjo

Rekommendera Poster

Hej,

I Filhistorik - Alternativ för säkerhetskopiering skapar Windows som default en lista över personliga mappar och filer som anses vara lämpliga att säkerhetskopieras. Problemet i mitt fall är att det även listas mappar som inte finns på de ställe som anges i listan. Som exempel har i mitt fall listats D:\OneDrive (med flera) vilken i min dator finns under D:\'användare'\OneDrive och således inte finns på denna plats. Jag har därför försökt att ta bort dessa, vilket till en början ser ut att gå bra, men problemet är att efter omstart av datorn så är de tillbakalagda i listan igen. Listan innehåller för övrigt flera mappar och filer som inte finns i verkligheten.

Är det möjligen någon mer än jag som råkat ut för detta och eventuellt har någon lösning på detta problem så skulle jag vara tacksam att få del av detta?

Med vänlig hälsning  /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Gör det något att det finns med mappar i listan som inte finns i verkligheten, orsakar det felmeddelanden sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har inte erhållit några felmeddelanden, men den innehåller tex alla bilder lagrade på OneDrive och alla bilder från mitt lokala bibliotek Bilder, där bilderna på OneDrive är en kopia av de i mitt lokala bibliotek. Spelar egentligen inte heller någon större roll, men Filhistoriken tar upp onödigt med utrymme på backup-disken. Kanske rättas detta till framåt, så får väl vänta och se. Tack /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...