Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NVidia GeForce GT 610 vers 359.06och W10.


hup151_t

Rekommendera Poster

Får ofta uppdateringar som jag lägger in. Senast idag tillägg ca 300 mb. Kollade och fick se att jag nu har 3.40 gb  av Nvidia. Är det rimligt med den storleken ? Behöver jag ha 2 olika drivrutiner för 3D-grafik när jag inte aktiverat 3D och inte tänker göra det heller? Samsungs glasögon lär knappast passa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bockar och tackar!    Har ingenting direkt under C;     men under C/program installer 2 har jag tagit bort 2,86 gb och sparat endast det som kom i morse ca 300 mb. De 2,86 gb har jag sparat t v på fysisk hd nr 2. Det finns mer Nvidia i ProgramData och Program86 - kanske 2 gb totalt.....   Min SSD på 120 gb mår säkert bra av denna rensning.   Thumbs up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min SSD på 120 gb mår säkert bra av denna rensning.

Javisst, men du behöver absolut inte vara orolig det allra minsta för din SSD.

Däremot så är det bra för en SSDs prestanda om man har c:a 20-25% tomt utrymme, för det gör skillnad gentemot om den skulle vara nästan full.

 

Läs denna: AnandTech

Exploring the Relationship Between Spare Area and Performance Consistency in Modern SSDs

Och hur man enkelt kan säkerställa att man aldrig fyller en SSD genom att endast formatera upp c:a 75-80% av utrymmet, resten av det oformaterade utrymmet kommer ändå att användas av inbyggda SSD-controller framförallt för optimerad prestanda

 

För vanliga konsumenter kan man läsa denna intressanta artikel, så inte folk skall behöva gå omkring och vara oroliga:

AnandTech -The Truth About SSD Data Retention

 

Samt NordicHardWares väldigt intressanta pågående test där man själv kan följa med i realtid:

Hur länge håller TLC egentligen? Nordichardwares "TLC-dödartest" passerar 500 terabyte

 

När det gäller livslängd och då särskilt Samsungs 850 Pro (10-års garanti), AnandTech om hur länge just denna skulle hålla och, häpna:

 http://www.anandtech...-vnand-die-size

Lifespan with 20GiB of Host writes per day with 1,5x Write amplification: 282.74 years

Lifespan with 100GiB of Host writes per day with 3x Write amplification: 56.55 years.

Det torde väl ändå till sist ta död på myten om att en SSD inte håller länge pga. av dess minnesceller tar slut TLC eller MLC - är egentligen aldrig några problem, även om MLC-nand håller längre än TLC-nand och längst håller SLC-nand.

 

:thumbsup:

Ps. Själv har jag 2 st. olika SSD (Intel 520 samt Samsung 850 Pro)  och jag bekymrar mig inte det allra minsta för hur jag skriver och lagrar data på dessa, förutom att jag ser till att jag har minst 25% ledigt utrymme över för prestandans skull.

Jag är mer orolig för mina hårddiskar hur länge dom snurrar på innan nån av dom ger upp loppet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack -- intressant! Jag har ssd på 120 och ytterligare 1 tb på had 1 och sen har jag 500 gb  på had nr 2. Dessutom en portabel på 640 gb. F n har jag ca 40% ledigt på ssd och so jag nu lärt mig är det helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...