laq Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 När man pluggar in hörlurar fortsätter ljudet i högtalarna och inget ljud i hörlurarna,började nog i samband med win 10..Tidigare tystnade högtalarna och ljudet kom i hörlurarna när man pluggade in lurarna , så vill man ju ha det!Nu får man gå in i LJUD och skifta mellan Högtalare/Hörlurar för att få ut ljudet.Detta gäller en bärbar PackardBell .Finns det nån inställning för detta ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Vad är det för modellbeteckning på datorn? Vad är det för ljudkrets på datorn? Kolla i enhetshanteraren under Ljud, video och spelenheter. Du kanske måste besöka Packard Bells supportsida för att hämta hem senaste drivrutiner och programvara för datorn, ifall något inte var kompatibelt efter uppgraderingen. Som ett exempel på min stationära med Realtek ljudkrets så finns en inställning i Realtek HD-Ljudkonfiguration. Där man kan ställa in att högtalarna (inkopplad bak) skall tystna när man ansluter hörlurar på framsidan Det lilla kugghjulet uppe till höger > Alternativ Link to comment Share on other sites More sharing options...
laq Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 Det gäller en PackardBell EasyNote TJ71. SNID-nr: 00284318722 ljudkrets på datorn: AMD High Definition Audio Device. kan inte se att det finns några inställningar .. Ser ej att denna dator har support för w10 på Packard Bells supportsida . För gammal dator så man får väl bita i sura äpplet å ändra manuellt eller ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 ljudkrets på datorn: AMD High Definition Audio Device. Men skall det inte vara Conexant på den datorn? Använd Packard Bell (Acer) program för att detektera hårdvaran: HWVendorDetection Prova att gå in på AMDs sida och uppdatera chipset, grafik och andra drivrutiner http://support.amd.com/en-us Om du är osäker vad du skall välja kan du köra AMD Driver Autodetect Tool Se också denna information om Windows 10 uppgradering och vilka drivrutiner som stöder olika modeller från Packard Bell http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/windows10-eligible-models annars skulle ju du kunna prova med Windows 7 drivrutin på Packard Bells supportsida http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/download Link to comment Share on other sites More sharing options...
laq Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Har uppdaterat med Windows 7 drivrutin från Packard Bells supportsida. Nu funkar ljudet helt perfekt, när man pluggar in hörlurarna tystar högtalarna och ljudet kommer i hörlurarna. Flyfisherman, TACK så mycket för detta tipset !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.