Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 Home SP1 32 bitars, problem med säkerhetsuppdateringar, löst, fixat.


Vinterfiskaren

Rekommendera Poster

Vinterfiskaren

Windows 7 Home SP1 32 bitars, problem med säkerhetsuppdateringar, löst, fixat.

 

Jag uppfattar att det finns problem med Windows Update efter ominstallation av W 7 i år 2015. Det står en del om detta i olika forum.

 

Jag ominstallerade mitt Windows 7 Home SP1 32 bitars under november 2015.

 

Efter installationen av W 7 gick det i början inte att vare sig manuellt eller automatiskt hämta säkerhetsuppdateringar från Windows Update.

 

Datorn stod påslagen flera timmar varje dag under flera dagar utan resultat.

 

Jag körde programmen MicrosoftFixit50123 och WindowsUpdateDiagnostic utan att få igång Windows Update, men när datorn hade vari igång många timmar varje dag under cirka en veckas tid så började några få uppdateringar att komma.

 

Mitt nästa problem var att en enda uppdatering på cirka 50 MB tog över en timme att installera. Ytterligare en stor uppdatering tog också över en timme att installera.

 

När dessa två uppdateringar var installerade så började Windows Update att fungera bättre.

 

Jag kanske är tjatig, men vad jag vill ha sagt är att efter en ominstallation av W 7 år 2015, så känns det som man bör ha ganska mycket tålamod, det kan eventuellt ta en vecka innan Windows Update fungerar som den ska. Det gäller i alla fall min dator.

 

Windows Update verkar fungera bra nu i min dator med W 7, men som sagt det tog i mina ögon lång tid innan allt fungerade bra efter ominstallationen.

 

Jag återkommer eventuellt om jag får mera problem.

 

Vänliga hälsningar

Vinterfiskaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fint att du kunde lösa ditt problem och kom hit och berättade! :)

 

Andra tips som fungerar för många när det blir problem är att installera bara en av de äldsta uppdateringarna först och om det går bra pröva med några stycken osv., samt att stänga av eller t o m avinstallera sitt antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...