Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2010 i Windows 10 med iCloud - synkproblem


Akki

Rekommendera Poster

Kör sedan en tid tillbaka Windows 10 som jag är mycket belåten med. Mitt Outlook från 2010 fungerade utmärkt i denna miljön, även med iCloud synkning av Kontakter och Kalender med Ipad och Iphone 6S. Sedan den senaste Windows-uppdateringen har jag tappat mina Kontakter och Kalender i Outlook 2010 på PCn. Jag får ett felmeddelande, se bilaga," Det går inte att öppna Informationsarkivet". Detta när jag kryssar i iCloud-Kontaker eller iCloud-Kalender.

Jag har också flera alternativ under Kontakter- det ser märkligt ut, när iCloud fungerade fanns inga kontakter under Kontakter eller Föreslagna Kontakter (vad nu det är...), men nu när iCloud inte fungerar som det ska finns de åter där.

 

Allt detta är mycket förvirrande- vad kan jag göra för fel?

 

Tacksam för tips.

 

Se bilagor från Print screen.

 

/Åke

 

 

Outlook problem 2.pdf

Outlook problem 1.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör sedan en tid tillbaka Windows 10 som jag är mycket belåten med. Mitt Outlook från 2010 fungerade utmärkt i denna miljön, även med iCloud synkning av Kontakter och Kalender med Ipad och Iphone 6S. Sedan den senaste Windows-uppdateringen har jag tappat mina Kontakter och Kalender i Outlook 2010 på PCn. Jag får ett felmeddelande, se bilaga," Det går inte att öppna Informationsarkivet". Detta när jag kryssar i iCloud-Kontaker eller iCloud-Kalender.

Jag har också flera alternativ under Kontakter- det ser märkligt ut, när iCloud fungerade fanns inga kontakter under Kontakter eller Föreslagna Kontakter (vad nu det är...), men nu när iCloud inte fungerar som det ska finns de åter där.

 

Allt detta är mycket förvirrande- vad kan jag göra för fel?

 

Tacksam för tips.

 

Se bilagor från Print screen.

 

/Åke

Tro det eller inte men jag har samma uppsättning som du har.

Jag hade också problem i början men hos mig fungerade det med en nyinstallation av iCloud

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Per,

tack för tipset -det funkade! Om något omständigt och en soppa bland kontakterna som fick benas upp ( iCloud godkände inte alla direkt vid installationen) genom att kopiera dem till iCloud mappen manuellt.

 

Stort tack!

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...