Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrstyrning OS W10


hup151_t

Rekommendera Poster

I "WindowsNytt" ser jag rubriken "Fjärrstyr andra datorer - Alpenix 2.7 (engelska gratis). Detta program ska göra fjärrstyrning enkel - tydligen. Det ska gå att skicka filer, chatta och genomföra IP-samtal med de fjärrstyrda. Brandväggar och nätverksinställningar ska inte vara nåt problem - heller. När jag klickade på "läs mer här" så hamnade jag på en sida med ett för mig helt okänt språk.

 

Någon som har kunskap resp erfarenhet av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen var språket turkiska eftersom det är ett turkiskt företag.

 

Samma funktionalitet återfinns hos välkända TeamViewer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter också en 5a på "turkiska" om företaget är turkiskt. Var inne på Team Viewer tidigare i samband med att föra över filer mellan mina 2 datorer men med OS w10 på bägge blev det enklare med OneDrive. Har gogglat på TeamV 11 och deras presentation tycks redig men tydligen kostar billigaste licensen > 4 k. Om det finns samma funktioner haltar ju jämförelsen med tanke på gratis för turken.

Lite tokigt att jag fick ditt svar i min "skräppostlåda" - hade nästan kunnat slängt bort det. Men jag vet att Cesilia tidigare nämnde att det kan bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp -  tackar för den omfattande hjälpen. Jag läste genom flera olika och kunde då notera gratis för privat bruk. Lessen att jag inte såg det tidigare.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat TeamViewer på huvuddatorn (stationär) och angivit partnerdatorn (laptop). Fick sedan uppmaning att installera ett program på laptopen också.  Tycker jag fått till det riktigt hyggligt - ser ju ut som de ggr ja anlitat Bredbandsexperten när de tagit över min dator. Jag skriver alltså på den stationära men i laptopen. Ska det också gå att göra som så att jag kan styra huvuddatorn från laptopen??? I så fall skulle filer kunna skickas i bägge riktningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är samma program båda vägarna.

Du kan ange ett huvudlösenord så behöver då inte ge tillåtelse från den andra datorn varje gång.

Funktionen filöverföring medger ju att man skickar och tar emot filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spännande -.hmm hur var huvudlösenord?

Personligt lösenord hette det visst:

post-52940-0-18029200-1449502455_thumb.png

 

 

 

och hur fjärrstyrningen? är det tack vare nätverket?

Öh? Ja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - din förvåning är förståelig men det betyder ju att den princip t ex Bredbandsexperten (Umeå?) använderf måste då va nåt annat eftersm de inte är ansltna till mitt nätverk? Därav min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...