Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går inte att avinstallera två program i program och funktioner


mooneyes

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har inst.win10 men fick en massa reklam så jag gick tillbaka till min win 8.1 men efter ett par dagar gick jag tillbaka till win 10

Nu till problemet! jag ville ha tillbaka min Classic Shell det gick inte, jag fick inte inst. om och inte heller avinst. i Program och funktioner samma sak med Acrobat reader. Det kommer en ruta upp med C:\Program\Data\Setup\ ett måstecken plus en massa siffror. Jag hittar inte dit det finns bara inte någonstans väldigt frustrerande. Kan någon hjälpa mig det det? En annan sak är Windows edge kan jag ta bort det helt. Jag använder min gamla Explorer och vill inte se Edge.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Till att börja med så skall du helst inte använda sk. tredje parts program som tex. Classic Shell.

Inte alls i någon Windows utgåva, det finns egentligen inte stöd för dessa i Windows och ställer till mer problem än det löser.

Jag vet att det finns folk på detta forum som nu går emot mig, men i princip är det endast en lyckträff att få dessa saker att fungera och kan som sagt ställa till med stök och bekymmer samt i vissa fall försämrade prestanda. Det finns det många exempel på därute som jag inte tänker gå in på.

 

Avinstallera via Högerklick på  Start > Kontrollpanelen > Program och sedan omstart.

och försök lära dig det nya med det senaste i fråga om operativsystemet Windows 10, det är mitt råd.

Allt annat är att hänga kvar vid det gamla. :)

 

Acrobat reader. Det kommer en ruta upp med C:\Program\Data\Setup\ ett måstecken plus en massa siffror. Jag hittar inte dit det finns bara inte någonstans väldigt frustrerande. Kan någon hjälpa mig det det?

Jag vet inte riktigt och har svårt att förstå vad som sker.

Prova först att köra en windows update och oavsett resultatet startar du om datorn:

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows update > Sök efter uppdateringar => Starta om om datorn efteråt oavsett.

 

Sedan laddar du ned Adobe Reader härifrån och var myket noga med att bocka ur MCAfee valfritt erbjudande.

https://get.adobe.com/se/reader/

Starta om datorn igen.

 

En annan sak är Windows edge kan jag ta bort det helt. Jag använder min gamla Explorer och vill inte se Edge.

Nej du kan inte ta bort det, däremot kan du välja Internet Explorer att bli standard.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/make-microsoft-edge-your-default-browser

http://windows.microsoft.com/en-gb/internet-explorer/make-ie-default-browser#ie=ie-11

 

Mvh

 

[Edit] Se också tråden Windows 10 Tips & Trix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du inte ha Edge synlig, så kan du högerklicka på Edge i startrutan och välja ta bort den där, men den är helt integrerad i systemet, så därför går den bara att gömma på det sättet, gör sedan som Flyfisherman tipsar om, så bör du slippa Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...