Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

den här utgivaren har blockerats så att den inte kan köra programvara på datorn


Okalettos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har stött på problem med Cyberlink PowerDVD 10 vid Blurayfilm-uppspelning..

Jag har en Bluray-spelare/brännare som heter Asus BW-12D1S-U och PowerDVD 10 säger att det behövs en patch från Asus för att kunna spela upp Blurayfilmskivor.. När jag laddat ner installationsfilen från Asus och ska köra den så säger Windows 10 detta trista "Den här utgivaren har blockerats så att den inte kan köra programvara på datorn".

Bifogar bild på Windowsrutan.

 

Några tips hur detta går att lösa?

 

Har installerat om hela datorn för detta, en ren installation av Windows 10, men utan att det hjälpte :huh:

 

Mvh :)

post-16510-0-24971200-1449172048_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad står det för information när du klickar på länken "Hur kan jag häva blockeringen av en utgivare?"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, när man tryckte på den länken i rutan så fick man upp en webbläsare, har jag för mig, som sa god dag yxskaft ungefär, har jag för mig.

Efter mitt första inlägg provade jag att starta datorn i olika felsäkert-moder för att kunna köra installationen, utan resultat. Efter dessa försök dyker inte bildrutan upp längre, utan istället en annan ruta, som dock säger ungefär samma sak, bifogar bild på den också.

 

Hej Thirteen, jag får det inte att fungera med VLC.. Ska det fungera smärtfritt för de flesta? Jag tänker att det kanske bara är på min dator det inte fungerar. Jag får följande felmeddelande:

Blu-ray-fel:

Blu-ray-disken behöver ett bibliotek för avkodning av AACS och ditt system har inte det.

Din inmatning kunde inte öppnas:

VLC kunde inte öppna MRL:en "bluray:///G:/". Kontrollera loggen för mer detaljer.

 

Mvh :)

post-16510-0-61934700-1449221993_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du har ändrat nivån för UAC (Användarkontroll) från standard så ställ tillbaks.

 

2. Inaktivera antivirusprogram, brandvägg och liknande om de inte kommer från Microsoft.

 

3. Om det är installationsfilen som ligger i en temp-mapp så gör en kopia som du klistrar in på skrivbordet.

 

4. Starta installationen genom att högerklicka på installationsfilen och välja "Kör som administratör".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...