Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare vägrar skriva ut mer än ett fotopapper


yvo44

Rekommendera Poster

Skrivare HP Deskjet F380  skriver bara ut ett fotopapper. Fullt okej kvalitet. Nästa fotopapper påstår den (felaktigt) att det är pappersstopp. Har kollat, det är inget papper i skrivaren.

 

Jag måste starta om datorn för att den ska kunna skriva ut på vanligt papper igen. Det hjälper inte att bara starta om skrivaren. Men så fort jag lägger in fotopapper skriver den ut bara en gång, sen är det falskt 'stopp' igen.

 

Jag har uppdaterat och ominstallerat skrivarprogramvaran. Rengjort de drivhjul som jag kan nå. Bytt färgpatroner. Gjort s.k. RESET av skrivaren. Avslutat de dokument som ligger i skrivarkö. Prövat massor av olika inställningar  för utskrift av foton. Inget av detta har hjälpt. Den skriver ut EN GÅNG (eller inte alls) sedan är det stopp.

 

Vid felsökning anger den att jag har USBn i en 3.0 port vilket jag inte har. Dessutom fungerar ju skrivaren bra i samma port med vanligt papper.  Även klisteretikettpapper skrivs ut utan problem.

 

Jag har prövat med olika fotopapperskvalite men samma problem ändå.

 

Jag har Windows 8.1.

 

Jag vet ju att det går för jag har lyckats skriva ut massor med fotopapper förut. Minns dock inte hur jag bar mig åt. Tacksam för hjälp!

 

Yvonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har du valt rätt  papperstyp (fotopapper) och ev. pappers-fack i inställningarna, innan du skriver ut och sedan ändra tillbaks när du byter till annat papper?

Har du provat att ansluta skrivaren till en annan USB-port och startat om allting?

 

Har du installerat enligt HPs föreskrifter? Det vara en god idé att ominstallera dessa.

http://support.hp.com/se-sv/product/HP-Deskjet-F300-All-in-One-Printer-series/1129389/model/1129390/drivers/

 

Det kan vara bra att först avinstallera allt med HP skrivare/skanner och HP Solution Center från Kontrollpanelen > Program

innan du installerar på nytt.

Enligt HP skall skrivaren vara igång, men skrivarkabeln (USB) vara urkopplad när du installerar programmet/drivrutinen och anslutas först på uppmaning av installationsprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har gjort allt som du föreslog. Men fortfarande vill den inte ta fotopapper. Jag vet att den kan - jag skrev ut på fotopapper för 6 månader sedan på just denna skrivare. Efter visst krångel dock, men till slut gick det. Men vilken inställning eller metod som jag använde minns jag tyvärr inte.

 

Jag har sökt på nätet efter lösning på detta problem men inte funnit någon. Däremot att andra har samma problem.

 

Jag har just nu inte originalfärgpatroner. Kan det vara det? Det är nya färgpatroner isatt och jag har också tagit bort dom och rengjort dom. De skriver ut samma foton på vanligt papper - utan problem.

 

Yvonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...