Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy S4 - problem


delarosee

Rekommendera Poster

Hej! När jag ringer till någon så hör varken den uppringde eller jag något i telefonen. Samtalet fortsätter ticka men ingen hör något. Det hjälper inte inte om den andre personer ringer till mig. SMS går att skicka. Jag har letat i inställningar, men hittar inget. Vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru har en samsung s4 mini och där händer snarlika saker. Mitt under pågågende samtal så blir det tyst och man får lov att ringa om och då går det en stund igen.

Phonen har varit på service men man hittar inga fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det var väl käckt! Inget att göra åt då!

 

Det kan ju vara olika problem fast symptomen är samma, så det kan ju gå att laga din telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp ett prepaid kort från någon annan operatör att testa med. Min första smart phone var en htc desire och jag hade liknande problem med att man inte hörde, eller det lät som den andra pratade med gröt i munnen, och då hjälpte det att avsluta och ringa upp på nytt. Vi bytte operatör och jag gick över till Nokia och Windows phone och frun fortsatte med samsung s3 och nu s6 och inga problem efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! När jag ringer till någon så hör varken den uppringde eller jag något i telefonen. Samtalet fortsätter ticka men ingen hör något. Det hjälper inte inte om den andre personer ringer till mig. SMS går att skicka. Jag har letat i inställningar, men hittar inget. Vad kan vara fel?

 

Hej!

Det låter som att du har problem med ljudchippet på telefonen. Om så skulle vara fallet måste det bytas ut.

Så länge telefonen inte är skadad skall det gå på garantin.

Samsung ger 2 års fabriksgaranti.

 

Det finns några alternativ du kan prova själv innan du lämnar in telefonen på service.

  • Fabriksåterställning: utesluter eventuellt mjukvaruproblem.
  • Byt simkort: Ibland får telefoner problem med simkorten om det blivit lite slitet. Ljudproblem och täckningsproblem löses ofta på detta vis.

Vänliga hälsningar

Erik

*****************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...