Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Open SUSE 12.1 : Fungerande mediaspelare för film efterlyses


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Tjena!

 

Slängde in Open SuSE 12.1 igårkväll.

 

Har fått det mesta att fungera, enligt mina önskemål. Enda problemet nu är att få en mediaspelare att fungera också. Har provat allt från den medföljande varianten till VLC och SMPlayer plus någon till, som jag inte minns namnet på.

 

Dom för mig okända varianterna hänvisar till att codec saknas. Provade att hämta hem codec som saknades, men det har inte fungerat. Går inte att hitta blir oftast svaret.

 

VLC brukar fungera men Open SuSE ger VLC kalla handen då det är en betaversion. Så att nu står det still i huvudet. Vore tacksam om ni har något förslag på en mediaspelare för film som kan spela dom flesta formaten i Open SuSE.

 

Tack på förhand för tips! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för tips!

 

Provade installera Bomi igårkväll.

 

Vad är det för tjänst som Bomi väntar på under installationen?

Väntade på att den tjänsten skulle starta i en evighet utan att något hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för tipsen!

 

Har nu återvänt till Fedora 23 igen.

 

Open SuSE är ett trevligt och intressant operativsystem, som jag gärna skulle vilja fortsätta köra. Om det inte vore för att det ska vara så svårt att hitta en mediaspelare som fungerar.

 

Har ägnat två dagar åt att hitta mediaspelare som fungerar. Inte en enda fungerar på ett för mig tillfredställande sätt. SMplayer fick jag till slut installerat. Enda problemet där var att SMplayer vägrade starta. Tydligen ett känt problem, men ingen verkade ha någon fungerande lösning.

 

SMplayer har jag kört under Fedora och vet att det är en toppen mediaspelare. Strået vassare än VLC, enligt min mening. Blir du tvungen att avsluta mitt i en film kommer SMplayer ihåg var du var senast när du startar filmen på nytt. Uppskattad funktion av mig.

 

Open SuSE medföljande mediaspelare fungerade inte heller. Saknade codec för att spela upp en modern film. Att söka upp fungerande codec gick inte alls.

 

Det gick inte att hitta blev svaret. Moment 22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...