Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 2010 Professional Plus


dawwa50

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har gjort en ominstallation på en dator och när jag sedan skulle lägga in Office 2010 på det så blev det problem. Jag har ingen installationsnyckel. 

 

Som tur var så tog jag en backup på datorn och när jag använder den så fungerar office, men det är mycket skräp i den backup-filen så jag önskar att jag kan installera Office på datorn som jag gjort en ominstallation på. 

 

Jag har testat att söka upp licensen på datorn där office fungerar och datorn hittar nyckeln, men när jag ska knappa in den så fungerar den inte. 

 

Min fundering är nu om det är någon som har något bra tips på hur man hittar licensnyckeln och om någon vet om man kan kopiera mapparna från min backup till datorn där jag gjort en ominstallation. Det skulle säkert fungera om man vet vilka mappar som ska kopieras. 

 

Tacksam för tips. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en ominstallation på en dator och ägaren vet inte var licensen finns. Ägaren blev nöjd med ominstallationen, men saknar Office då det fanns på datorn före ominstallationen. 

 

Licensen till Windows sitter på datorn, men Office-licensen saknar jag för att kunna installera om det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hur köptes Office?

Det frågade jag också den person jag hjälpte och hon var osäker, men när jag försökt spåra licensen ett tag och misslyckats så kollade hon om det fanns någon installations-cd så hon kom med den till mig och då fanns licensnyckeln på den. Tråkigt bara att jag inte fick reda på det tidigare, men skönt att det löste sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en ominstallation på en dator och ägaren vet inte var licensen finns. Ägaren blev nöjd med ominstallationen, men saknar Office då det fanns på datorn före ominstallationen. 

 

Licensen till Windows sitter på datorn, men Office-licensen saknar jag för att kunna installera om det. 

Nästa gång du hjälper någon med att installera om en dator, använd programmet Belarc Advisor först.

Om du installerar Belarc Advisor får du en hel del information om hårdvaran (fabrikat på moderkort/dator), serienummer på moderkort/dator, installerat minne, grafikkort, nätverkskort med mera.

Du får också fram licensnycklar för ett flertal program, däribland Windows och Office.

 

När du kört Belarc Advisor sparar du filen på en extern enhet eller skriver ut den.

Därefter börjar du ominstallationen.

 

Programmet är kostnadsfritt och hämtas här:

 

http://www.belarc.com/Programs/advisorinstaller.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...