Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flimmer på vissa websidor.


yvo44

Rekommendera Poster

Plötsligt börjar en websida flimra. Jag kan inte se någon orsak. Det är främst Twitter som flimrar samtidigt som andra öppna sidor  är stabila. Men  ibland flimrar flera. Detta inträffar ett par ggr i veckan.

 

Jag har:

Ny dator Toshiba Satellite L50

 

Windows 8.1

1.70 GHz

RAM 4.00 GB

64-bitars operativesystem x64

Hårddisk 453 GB

IE 11

 

Alla drivrutiner uppdaterade

Cache töms varje uppstart

 

Tacksam för hjälp.

Yvonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cache töms varje uppstart

Vilken cache och varför?

Är det webbläsar-cachen så strunta i att tömma denna hela tiden, den kommer ju i alla fall att byggas på igen och fördröjer uppstart av Windows. Nån gång ibland kan man göra detta, men jag personligen kanske gör det en gång varannan månad om ens det...

 

Vilken typ av internetuppkoppling har du: trådat eller trådlöst (wifi)?

Vad får du för resultat på Bredbandskollen?

 

Kan det vara så att du har något tillägg i Webbläsaren som spökar?

Vilken webbläsare förresten?

Vilket antivirusprogram kör du med och är någon sk. "toolbar" från antivirusprogrammet installerad i webbläsaren eller har du någon annan toolbar installerad? Prova att avaktivera alla dessa i webbläsaren.

 

Återkom med resultatet.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredband med Comhems trådlösa router. Hastighet c 50 Mbit/s. Inga problem med hastigheten.

 

Jag använder  Internet explorer 11.

 

Jag har Comodo Internet Security Premium. Tillägg som är aktiverade är endast Adobe PDF Reader samt Shockwave.  Jag har inaktiverat tillägget Evernote ext. sedan tidigare, vet ej vad det gör.

 

Jag tömmer automatiskt temporära internetfiler pga att jag har live streaming webcams från Afrika öppna i stort sett hela dygnet och detta rekommenderas av dem. Det är givetvis inte nödvändigt men gör ingen skada heller.

 

Yvonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tömmer automatiskt temporära internetfiler pga att jag har live streaming webcams från Afrika öppna i stort sett hela dygnet och detta rekommenderas av dem. Det är givetvis inte nödvändigt men gör ingen skada heller.

Ja och det är väl där du kanske har problemet?

 

Testa att stänga dessa flikar med streaming och se hur det fungerar då.

På dessa kanske du skall testa detta tips: http://www.speedupnew.com/speed-up-internet/video-buffering.html

Övrigt https://www.rt.com/usa/157172-level3-mark-taylor-peering/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att flimmerproblemet orsakas av att jag tömmer temp internetfiler? Det kan jag väl knappast tro. Eller av websidorna med streaming? Det är inte dessa som flimrar.

 

Problemet är just att jag vill se på live stream OCH använda Twitter samtidigt. Och det går ju bra 90 % av tiden. det är bara ibland flimret uppträder.

 

Jag vill inte så gärna installera ett för mig okänt internet optimizing program, som jag inte vet om det löser mitt problem. Jag harnämligen inga problem i sig med  buffring av dessa live cams. Möjligtvis kan jag tänka mig att live stream buffring orsakar flimmer på andra websidor som inte uppdateras ständigt.  Men varför skulle det vara så?

 

MVH

Yvonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att detta kanske är problemet:

Jag tömmer automatiskt temporära internetfiler pga att jag har live streaming webcams från Afrika öppna i stort sett hela dygnet och detta rekommenderas av dem. Det är givetvis inte nödvändigt men gör ingen skada heller.

 

Inte att det nödvändigtvis är så.

Här ger jag möjliga alternativ att testa, för utifall det skulle vara så, hjälper det till att försöka felsöka; alltså att hitta orsaken om vad som spökar.

 

Jag vill inte så gärna installera ett för mig okänt internet optimizing program, som jag inte vet om det löser mitt problem

I länken handlar det om inställningar i befintlig programvara i bl.a Adobe Flash.

Men jag kanske var otydlig: Strunta i alla sk. "mer-länkar" och bara läs vad som står och ändra därefter..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...