Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte längre köra med 2 skärmar efter uppdatering


svewik

Rekommendera Poster

Före uppdateringen till Win 10 använde jag två skärmar. Den ena ansluten med VGA-kabel och den andra med HDMI-kabel. (Den med HDMI-kabel är egentligen en LG TV Flatron M227WD)

Grafikkort: GeForce GT 610 med utgångar VGA, HDMI och DVI. Skärmen med VGA- anslutningen var definierad som primär. 

 

Efter nedladdning märkte jag att vid första omstart var HDMI-skärmen den enda aktiva under installationen. (Den skärmbild som talar om hur långt installationen hunnit. )

När installationen var färdig var VGA-skärmen tillbaka som primär skärm.

Men

Nu hittar inte win10 min sekundära skärm.

Jag har uppdaterat drivrutin till grafikkortet.

 

Enhetshant:post-57822-0-84524700-1447746362.png

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhetshanteraren > bildskärmar > högerklicka på respektive bildskärm och välj 'uppdatera drivrutin' för att försöka få in bildskärmstillverkarens drivrutin istället för Windows allmänna drivrutin.

Lyckas det så skall det istället stå fabrikat och modell på bildskärmen i stället för Allmän---

 

Högerklicka på skrivbordet och välj Skärmupplösning (eller vad det står) > välj 'Utöka bildskärmar'

Eller så öppnar du nVidias kontrollpanel och i denna aktivera båda skärmarna samt den andra till utökat skrivbord.

 

Jag vet faktiskt inte hur det är med nVidia, själv har jag inte haft detta bekymmer med någon Windows utgåva med AMD-grafik och dubbla skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före uppdateringen till Win 10 använde jag två skärmar. Den ena ansluten med VGA-kabel och den andra med HDMI-kabel. (Den med HDMI-kabel är egentligen en LG TV Flatron M227WD)

Grafikkort: GeForce GT 610 med utgångar VGA, HDMI och DVI. Skärmen med VGA- anslutningen var definierad som primär. 

 

Efter nedladdning märkte jag att vid första omstart var HDMI-skärmen den enda aktiva under installationen. (Den skärmbild som talar om hur långt installationen hunnit. )

När installationen var färdig var VGA-skärmen tillbaka som primär skärm.

Men

Nu hittar inte win10 min sekundära skärm.

Jag har uppdaterat drivrutin till grafikkortet.

 

Enhetshant:attachicon.gifenh_hant.png

 

Vad göra?

Jag har exakt samma uppställning som du har och det fungerar perfekt

Lite koll: Startikonen – Inställningar – System - Visningsalternativ

Visas 2 skärmar?

Om så forsätter du på samma sida

Sannolikt har du provat allt detta men kan alltid påpeka.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslag.

Uppdatering av drivrutinerna för bildskärmar gav svar att bästa drivrutin fanns installerad på systemet.

Däremot hittade jag i NVIDIAs kontrollpanel en bock för fler bildskärmar som löste mitt problem.

Antagligen gjorde uppdateringen av drivrutinen för grafikkortet att defaultvärde för antal bildskärmar användes. Jag uppmärksammade inte detta.

 

Nu är det löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...