Logga in för att bevaka detta
Följare
0
Ren installation efter uppgradering Windows 10 Pro
Startad av
bigguscoolis, i Windows 10
-
Liknande Innehåll
-
Av Zimbraight
Hej
Har köpt ett Crosshair VII Hero mobo + ett Be quiet! Silent Base 601-chassi.
Hur installerar man ett mobo med förinstallerad I/O-shield(otydlig manual!)??? Ska man vinkla in moderkortet på något sätt...ska den förinstallerade I/O-shielden passa in i någon slags skåra och låta "klick" som jag sett när dom installerat en "lös" I/O-plåt eller...?
Kommer hålen i moderkortet att hamna i linje med distanserna eller kommer de att var lite förskjutna och kräva lite "övertalning"?
Behöver hjälp ASAP!
-
Av rikardolino
Jag är elöverkänslig, men har hittat en datorlösning som fungerar väldigt bra för mig. Jag använder ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus (m kula) med enbart infraröd strålning, inte såna här 2,4 Ghz som tillverkas idag. IR-mottagaren har USB-kontakt. Jag har köpt ett par såna och har nu möjlighet att köpa flera oanvända tangentbord. Skulle behöva flera eftersom denna modell tyvärr bara håller något år.
Nu till min fråga: Tror ni att man kommer kunna använda ett sån't tangentbord i framtiden? Använder Windows 10 idag utan problem, men jag har hört att det kan uppstå problem med utrustning beroende på OS. Om jag inte kan använda tangentborden är det ju dumt att köpa på mej flera.
-
Av pajjen
Någon som vet om man - problemfritt - kan installera Windows 10 i en dator som inte är ansluten till nätet, och uppdatera det via filer man hämtar i en nätansluten dator?
-
Av Chivaz
Hej,
Jag har installerat Windows 10 Pro med ett arbets- eller skolkonto med mitt eget domännamn. Azure AD, som ingår i Office 265, har jag väldigt lite erfarenhet av.
När jag går in under Inställningar/Synkronisera dina inställningar så är inställningar för synkronisering gråmarkerat. Det finns ett felmeddelande. Synkronisering är inte tillgängligt för ditt konto. Kontakta systemadministratören om du vill ha hjälp.
Eftersom det är mitt eget system så känner jag mig som systemadministratör och vet därför inte vem som skall hjälpa mig mer än någon på E-forum.
Tacksam för hjälp!
-
Av Kille_83
Har köpt ny sd disk. Så ska jag Installera windows 7.
Men installationen blir avbruten. Kommer upp detta meddelande:
BDC-arkivfilen (windows boot configuration data) innehåller
objekt-guid: (cbe9e354-750f-11e6-b3d1-b956389159a1)
Beskrivning: Windows 7
satus: 0xc0000034
information: ett element i objekten har felaktigt konfigurerat i startkonfigurationens datalager.
beror det på?
Har formaterat hårddisken och kopplat ifrån den gammla
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning