Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 11 i W10 - "ett fel i skriptet på den här sidan"


K Olagus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har nu sparkat igång Windows 10 home på min nya laptop efter dryga 3 månaders strul och förhandlingar med HP. (Fick till slut en usb-sticka med en oem-version av W10 home! Och kompensation genom att de betalar mig för en extern hårddisk som jag själv väljer ut! Ingen HP disk.)

 

Nu kommer förstås lite problem som tycks ha hängt med från starten på W10. Jag vill helst köra IE11, inte särskilt bekväm med Edge.  Men jag får rutor om skriptproblem när jag är ute på nätet. Bifogar en skärmdump från senaste sessionen på Facebook. Vad är detta och vad kan jag göra?

 

K Olagus

post-62800-0-21555900-1447617917_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du nån Toolbar från Google eller andra aktiverat i webbläsaren? Kanske prova att stänga av sådant, starta om IE11 och se hur det fungerar?

 

Eller prova att följa denna Microsoft felsökningsguide samt dom tips på åtgärder man kan göra https://support.microsoft.com/sv-se/kb/308260

Men annars är det väl bara följa tipset längre ned på sidan om att  "Inaktivera felsökning av skript" så kommer inte den rutan upp nåt mer.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har kollat alla inställningar och följt Microsofts råd. Har Google Toolbar, så jag kan ju inaktivera den och se vad som händer. Att klicka NEJ/JA på rutan hjälper inte. Den insisterar. Jag har F-Secure Internet Security, men finner ingen inställning om blockering av temporära internetfiler.

Inaktivera felsökning av skript var förinställt när jag fick tillbaka laptopen från HP:s verkstad (De hade varit justa nog att lägga in W10 för mig!)

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...