Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ska jag ha MX Anti X med eller utan PAE

MariaE

Recommended Posts

Jag undrar om jag ska installera MX Anti X med eller utan PAE

https://simple.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

Jag kommer inte ihåg vad jag hade förut...

I de sista inläggen har jag skrivit om MX AntiX. Jag hade nog version 14 förut. Version 15 som är den senaste kanske inte min blåa dator klarar av...

//eforum.idg.se/topic/349280-linux-mint-cinnamon/

Den versionen funkar i min Linux dator vet jag t Orsaken till att det blev fel med den Linuversionen förut var för att det blev fel med bakgrunden sen hade jag en annan Linux också i datorn,,, Nu ska jag bara ha en version av Linux. 

/Maria

Det beror ju på om du har en 32-bitars processor och samtidigt mer än 4 GB RAM. Det är en väldigt ovanlig kombination så det är sällan som PAE är intressant.

Håll dig till ämnet, tack, inget snack om dina tidigare installationer.

Cecilia

Moderator

Då struntar jag i PAE.  Jag har nog en 64 bitars processor eftersom datorn kan köra 64 bitars programvaror men nu tänker jag installera Linux med 32 bitar. Jag vet inte mera om datorn just nu än att den är blå. Jag ska posta en fil med all sysinfo. 

/Maria

Då struntar jag i PAE.  Jag har nog en 64 bitars processor eftersom datorn kan köra 64 bitars programvaror men nu tänker jag installera Linux med 32 bitar. Jag vet inte mera om datorn just nu än att den är blå. Jag ska posta en fil med all sysinfo. 

/Maria

Behövs inte alls. Eftersom datorn kan köra 64-bitars program har den en 64-bitars processor.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...