Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frågor om VHS till datorn.


dellawere

Rekommendera Poster

Hej där i forumet!

Jag har några frågor om just VHS till datorn. Har nyss blivit färdig med att föra över en massa videoband till datorn med och sedan redigerat dessa i "MAGIX VIDEO SAVER Version 2.0". Det har fungerat bra men varför blir den färdiga filen mycket större än den ursprungliga.

Om jag spelar in ett program från TV till DVD och sedan konverterar det med "Any Video Converter"  till en MPEG-2 fil, och sedan i VIDEO SAVER så klipper jag bort någon eller några minuter före och efter samt reklam i programmet, sedan färdigställer jag programmet till en MPEG-2 fil. 

Om filen före klippning är ex. 600MB så efter färdigställning så blir den större drygt 1GB varför? 

Man klipper bort kanske tio femton minuter men filen blir avsevärt mycket större varför?

Finns det program som gör filerna mindre?

Hoppas på en förklaring.    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mpeg-2 är ett komprimerat format, editera filmen helt färdig innan du komprimerar den så blir kvaliteten bättre.

 

Vid editering packas filmen upp från 600MB till fullt format, kan vara flera GB, och när du sedan komprimerar den igen så beror det på dina inställningar, dvs hur mycket vill du komprimera och vad du har för upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ett tips kan vara att ladda ner gratisprogrammet   Format factory

Har använt det en tid och det funkar bra för att ändra filer mm :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...