Plaincollar Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Hej Kort fråga Har en Netgear router aktiv. Har även en likadan i låda. Från den aktiva är kabel dragen till annat rum. Kan jag där ansluta den oanvända routern till kabeln och använda den som en "extender" i andra rummet om jag inaktiverar NAT i i den senare? (Har inget ethernet-uttag i datorn i andra rummet). Tack på förhand//Plaincollar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Se denna guide: http://web.comhem.se/~u19125457/network.html#2routers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaincollar Posted December 31, 2015 Author Share Posted December 31, 2015 Hej. Sorry för min reaktionstid. Frågan rann ut i sanden när det visade sig att min trådlösa uppkoppling låg på ca 65 % av linan (120 mbit ). Varför den blev så bra vet jag inte men en extender el skulle inte hjälpa. Men guiden va bra om än lite till åren. Får ligga i favoriter. Tack för ditt svar! //Plaincollar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.