Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hämtar man windows10 1511 byggd 10586 ISOfil


__TL__

Rekommendera Poster

Kan man hämta en ISO fullversion som kan brännas på cd eller läggas på usb-minne av den nya windows 10 ,kallad 1511 byggd 10586 . Den riktiga versionen alltså. Tackar för ett ev svar gärna med länk till .MVH TL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Det är bra om Driverbooster fungerade i din dator men ett varningens ord till andra, den typen av program gör rätt ofta fel och det kan leda till stora problem. I Windows 10 får man in de allra flesta drivrutiner via Windows Update, och om det är en enhet som saknar en drivrutin enligt Enhetshanteraren eller om den inte fungerar ordentligt är det säkrast att gå till tillverkarens webbplats och hämta drivrutinen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har änsålänge bara negativa upplevelser av denna versionen...seg uppstart, får mej att minnas Windows 95, sen körde jag Windows uppdate, sen dess vägra datorn att starta, får upp en svart ruta, efter inloggen, sen händer det ingenting...ska snart backa till förra verionen..

 

Nu fick jag igång datorn i alla fall, men upptäckte att Bluetooth har slutat att fungera...suck.

 

Nej, nu åkte denna version ut igen...3 blåskärmar fick räcka denna gång...div drivers som inte fungerar riktig än..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man ska vara försiktig med det mesta i datorvärlden.

Jag har dock använt Driver Booster rätt länge. Det har inträffat ett par gånger att det blev fel. Senast var det ett modem till telias mobila bredband av märket Huawei. Möjligtvis p.g.a någon Telia specifik version. Programmet skapar alltid en återställningspunkt så man kan alltid backa till läget före uppdateringen.

 

 

Ingen orsak :)

 

Det är bra om Driverbooster fungerade i din dator men ett varningens ord till andra, den typen av program gör rätt ofta fel och det kan leda till stora problem. I Windows 10 får man in de allra flesta drivrutiner via Windows Update, och om det är en enhet som saknar en drivrutin enligt Enhetshanteraren eller om den inte fungerar ordentligt är det säkrast att gå till tillverkarens webbplats och hämta drivrutinen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har änsålänge bara negativa upplevelser av denna versionen...seg uppstart, får mej att minnas Windows 95, sen körde jag Windows uppdate, sen dess vägra datorn att starta, får upp en svart ruta, efter inloggen, sen händer det ingenting...ska snart backa till förra verionen..

 

Nu fick jag igång datorn i alla fall, men upptäckte att Bluetooth har slutat att fungera...suck.

 

Nej, nu åkte denna version ut igen...3 blåskärmar fick räcka denna gång...div drivers som inte fungerar riktig än..

Hej!

 

Har du avinstallerat antivirusprogram och liknande innan uppdateringen, liksom dragit ut onödig hårdvara?

Kollat efter nyare drivrutiner hos datortillverkaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du avinstallerat antivirusprogram och liknande innan uppdateringen, liksom dragit ut onödig hårdvara?

Kollat efter nyare drivrutiner hos datortillverkaren?

Hej

Tack för svaret...jo jag gjorde ett nytt försök, efter att jag uppdaterade divrutiner för Bluethooth (hämtade från Intel) och då gick den igenom, men Bluetooth var inaktiv efter uppstarten, för att aktivera detta fick jag uppdatera drivrutiner (???) med misslyckat resultat, därefter försvann Bluetooth från enhetshanteraren...sen körde jag Windows update och fick då en uppdatering för just Bluetooth...och då fungerade detta...men, efter varje omstart blir det samma procedur igen...verkar som om drivisarna är inte riktigt 100 en, men det kommer säkert nya från Intel snart.

Sen fick jag även stora problem med min stationära dator, den frös vi 91% - 67, efter lite Googlande fick jag tippset att låta den stå på, för den ena tog det ca 6 timmar att uppdatera, sagt och gjort, jag lät den står så under hela natten...på morgonen vaknade jag till blåskärm, men uppdateringen hade ändå gått igenom..men jag hade ingen nätkontakt via mitt extra nätverkskort(internt) kopplade över till originalkortet och vips så fungerade allt som det ska.

 

Kontentan, koppla ur allt "extra" från datorn (nätverkskort, USB diskar osv) då blir det klart bättre. Men ändå lite svagt av MS att uppdateringen misslyckas pga nåt extra som är kopplat till Datorn..... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...