Just nu i M3-nätverket
Jump to content

router password

reso

Recommended Posts

Hej alla Forumister

Är det någon som vet hur jag kommer in i min router för att se inställningarna ?

Jag har försökt att skriva in i webbläsaren ip-nummret 192.168.1.0 alt. 192.168.1.1

med admin  och olika lösenord, men kommer inte in.

Finns det program som kan kolla 

Kristian

Hej!

Vilken IP-adress som ska användas kan man få fram genom att i Kommandotolken skriva: ipconfig

IP-adressen till routern ser man på raden "Standard-gateway".

I routerns manual (hämtas på tillverkarens webbplats) kan man läsa vad som är standardlösenord. Om du har ändrat (vilket man bör) men inte kommer ihåg vad du skrev in får du göra en "reset" på routern, vilket beskrivs i manualen.

Om det är en router som kommer från internetleverantören, t ex Telia, är det inte säkert att man har tillgång till inställningssidorna och då får man kontakta leverantören.

Hej!

Vilken IP-adress som ska användas kan man få fram genom att i Kommandotolken skriva: ipconfig

IP-adressen till routern ser man på raden "Standard-gateway".

I routerns manual (hämtas på tillverkarens webbplats) kan man läsa vad som är standardlösenord. Om du har ändrat (vilket man bör) men inte kommer ihåg vad du skrev in får du göra en "reset" på routern, vilket beskrivs i manualen.

Om det är en router som kommer från internetleverantören, t ex Telia, är det inte säkert att man har tillgång till inställningssidorna och då får man kontakta leverantören.

Tack Cecilia

Efter att ha ringt till Telia

gick det bra.

Dom hade ändra namn och lösen som jag fick på telefon

så nu kan jag komma in i Routern och kolla.

Ha en trevlig helg

Kristian

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...