Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gedit


MariaE

Rekommendera Poster

Gedit i Windows 7 Premium kan jag bara installera på Svenska ?? Beror det på att jag har svenskt datumformat och svensk tid?? Jag har Windows 7 Premium 64 bitar på Engelska. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning vad Gedit har för villkor för att välja språk, men Notepad++ är mer vanligt i Windows-miljön än 5 år gamla Gedit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning vad Gedit har för villkor för att välja språk, men Notepad++ är mer vanligt i Windows-miljön än 5 år gamla Gedit.

Då installerar jag Notpad++ i stället. Vet du nån bra och virusfri sida som jag kan ladda ner det från ?

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om man vill vara säker på att det inte medföljer något reklamprogram (inte för att jag tror att det gör det med Notepad++ men som ett allmänt råd) ladda ner zip-filen och packa själv upp till önskad mapp. I det fallet får man själv skapa en genväg till programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om man vill vara säker på att det inte medföljer något reklamprogram (inte för att jag tror att det gör det med Notepad++ men som ett allmänt råd) ladda ner zip-filen och packa själv upp till önskad mapp. I det fallet får man själv skapa en genväg till programmet.

Då ska jag föröka komma ihåg att ladda ner zip-filer i fortsättningen...

 

Det blir så mycket virus med Windowsprogram som man laddar ner...  Ett problem med zip-filer är att man inte alltid vet var det  upppackade filen hamnar. Sen så måste jag använda virtual magnifying glass för att se vad det står i programmet som packar upp filen  :thumbsdown:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem med zip-filer är att man inte alltid vet var det  upppackade filen hamnar.

Öppna två fönster (Utforskaren/Filhanteraren), det ena dit själva zip-filen ligger och det andra den mapp dit du skall extrahera innehållet till (om det skiljer från den mapp där zip-filen ligger).

Sedan bara dubbelklickar du på zip-filen och drar med musen ut innehållet till den andra mappen i det andra fönstret.

 

Annars så högerklickar man på zip-filen och gör lämpligt val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna två fönster (Utforskaren/Filhanteraren), det ena dit själva zip-filen ligger och det andra den mapp dit du skall extrahera innehållet till (om det skiljer från den mapp där zip-filen ligger).

Sedan bara dubbelklickar du på zip-filen och drar med musen ut innehållet till den andra mappen i det andra fönstret.

 

Annars så högerklickar man på zip-filen och gör lämpligt val.

Jag ska försöka komma ihåg detta. Jag är inte så van att högerklicka...

/Maria 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...