Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Layoutproblem i formulärsvar


Aja

Rekommendera Poster

Jag har skapat ett formulär med en rad alternativknappar. Jag har använt en tabell där de tre högra kolumnerna innehåller valen Kan redan, Vill Lära mig, Inte intressant.
 
Formuläret fungerar genererar svar som det ska i ett mejl till mig. Det mystiska är att om jag bara väljer alternativ i kolumnen Kan redan eller Vill lära mig så kommer varje frågesvar redovisat med ett frågesvar per rad

sätta_på_stänga_av = vill_lära
ladda_plattan_mobilen = vill_lära
tillbaka_till_startskärmen = vill_lära
lägga_in_låskod = vill_lära
 
men om jag väljer alternativ i den högra kolumnen, dvs. Inte intresserad så upphör radbrytningen efter item två

sätta_på_stänga_av = kan_redan
ladda_plattan_mobilen = vill_lära
tillbaka_till_startskärmen = ointressant lägga_in_låskod = kan_redan lägga_in_bakgrundsbild = vill_lära hantera_pekskärmen = ointressant få_fram_tangentbordet = kan_redan ändra_datum_tid = vill_lära kolla_batteriet = ointressant

 

Jag har lusläst koden ett antal gånger men kan inte komma på vad det beror på. Bifogar ett utdrag ur html-filen som exempel och hoppas på tips om vad som kan orsaka detta layoutproblem.

 

/Gunilla

exempel.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är relaterat, men det verkar vara ett stavfel på det mittersta valet "hantera_pekskärmenn" (det är två "n" i slutet på det mittersta name-attributet). Rätta det och testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett otal tester verkar jag nu ha lyckats få koden att fungera. Koden är densamma, men jag förkortade de ord som står i value = " xxxx" och då kom formulärsvaret med radbrytningar hela vägen. Märkligt att det skulle spela roll hur många tecken som står i value.

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...