Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ansluta Netgear RedayNAS Duo till Windows 10?


Stiger

Rekommendera Poster

Jag har en Netgear ReadyNAS Duo, RND 2000 V2, där jag har några mappar med sparade filer som mappen 'Backup' och 'Arkiv', skapade i stationär dator med Windows XP.

Jag ser de extra mapparna Backup och  Arkiv förutom Music, Pictures och Video med utforskaren i min stationära med Windows 8.

Varför ser jag inte alla mapparna i min bärbara med Windows 10?

Jag ser bara media-mapparna Music, Pictures och Video. Saknar Backup och Arkiv.

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En chansning bara:

Mapparna Backup och arkiv har kanske fått "statusen" "systemfil" och visningen i W10 är vald att inte visa sådana?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En chansning bara:

Mapparna Backup och arkiv har kanske fått "statusen" "systemfil" och visningen i W10 är vald att inte visa sådana?

Uforskaren är installd på att visa systemfiler, dolda filer och filändelser.

I Windows 8 datorn visas Nasen under Nätverk med alla mappar som nätverksenheter.

Dessa nätverksenheter saknas i Windows 10, där Nasen  visas som media-enhet under 'Den här datorn' där jag ser mapparna Music, Pictures och Video, och kommer in till dess filer.

 

Den syns inget under Nätverk i filträdet (vänster kolumn), i höger kolumn (under Nätverk) visas Nasen som Medie-enhet och Lagring.

 

När jag klickar på denna medie-enhet (högra kolumnen) öppnas webbläsaren för inloggning till NASEN och jag kommer in till Nasens inställningar (Frontwiev).

 

Klickar jag på Lagring får jag felmeddelande ' Fel 0x80004002: Gränssnittet stöds inte' med förklaringen att det går inte kopiera filen på grund av oväntat fel. Använd felkoden för att söka hjälp, samt Nasens nätverksadress: https://192.168.1.6/admin/ .

 

Kan inte se några av mapparna under nätverksenheter (vänster kolumn)

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du konfigurerat nasen med användarkonton och lösenord samt knutit dessa till en profil som talar vilka mappar respektive användare har tillgång till? Profilen kan även tilldelas rättigheter för respektive mapp.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Nasen tidigare har fungerat så att jag kommit åt alla mappar via nätverket på alla tidigare windows-versioner, tänker jag mig att det måste vara någon drivrutin eller inställning i Windows 10 som behövdes göras. I dag hittar jag en inställning som ej var markerad i "Inställning för Windows-funktioner". Efter sedan jag markerat kryssrutan för stöd till "SMB 1.0/CIFS-fildelning" så kommer jag åt Nasens mappar i Nätverket. Jag kan nu mappa dessa som enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...