Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Chrille_2

LÖST Startknappen i Win10 har slutat fungera.

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som kan hjälpa mig med detta:

Jag uppgraderade min laptop till Win10 när jag fick meddelande från Microsoft att den var tillgänglig i slutet på sommaren. OBS ingen utvärderingsversion eller så.

win 10 har fungerat klanderfritt tills för några veckor sedan.

Då gick det inte att vänsterklicka på Startknappen. Den var stendöd! Dock så lyckades jag komma åt några funktioner genom att högerklicka på den så att jag tex kunde stänga av datorn.

Någon mer som råkat ut för detta? Det känns som det är någon buggig autouppdatering som ställt till det.

Om någon vet hur jag ska få operativet att fungera normalt igen så skulle jag vara ytterst tacksam.

Tack på förhand!

Chrille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du lyckats starta om datorn?  Fungerar startknappen då?

Windows poppar inte upp med meddelande i still med det i denna långa tråd?

//eforum.idg.se/topic/349862-windows-10-allvarligt-fel/

dvs

Allvarligt fel. Din Start-meny fungerar inte. Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in.

Hej,

När jag högerklickar på startknappen får jag bla upp "stäng av/starta om"

Så starta om har jag inte problem med men problemet kvarstår.

Ska  läsa den långa tråden senare idag. Vet du om någon lyckades lösa sina problem och i så fall hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att de som haft mest problem löst det genom att skapa en ny profil. Testa det, skapa en ny och se om denna fungerar.

Hej,

Tack för tipset! Det funkade när jag skapade ett nytt användarkonto med mitt MSN-konto.

Prövade att sedan logga ut igen och logga in med mitt vanliga användar-ID, som inte är kopplat till internet och något MSN-konto. Det var som tidigare. Dvs Startknappen funkade inte med vänsterklick tyvärr.

Nåja, Om du (eller någon annan) kommer på hur man fixar det så får ni gärna höra av er.

Hälsningar

Chrille_2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Man kan flytta över sina filer till användarkontot som fungerar och sen börja använda det kontot som sitt standardkonto.

Hej Cecilia,

Tack för din input. Ska göra det snarast. Har för mig att du hjälpt mig tidigare i en fråga som jag ställde.

Ha det gott!

Chrille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...