Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrkontroll till Canal Digitals HD-box önskas


Mikael63

Rekommendera Poster

Hunden käkade upp fjärren till boxen.

Eftersom det finns flera boxar i hushållet blev det ingen panik men väl ett mindre krig...

Ja, inte från min sida, jag har en App i surfplattan som funkar för ändamålet.

 

Har haft svårigheter tidigare med sådana universalfjärrkontroller att fungera varför jag chansade på den billigaste. Tänkte typ "plötsligt händer det". Samt att det inte blir så mycket pengar att ligga ute med innan reklamation.

Men, nä, denna funkar inte heller. Om man låter den söka hittar den fyra koder som fungerar att stänga av/på med, Tre av dessa kan även byta kanal. Men ingen klarar att justera ljudvolymen.

Om jag lär den alla knappar så sväljer den allt, och den visar att den sparar.

Men inte funkar den för det, inget funkar då.

Inte helt oväntat...

 

Så, då tänkte jag att jag väl får skaffa en dyrare då, utan att för den skull vara en värsting och det vore ju bra om någon här på forumet kan verifiera att en viss universalfjärr funkar med just den boxen.

 

Universalfjärr eftersom den  då även kan få hantera TV,n (men det brukar inte vara problem), annars kanske man kan beställa en ny fjärr från CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ganska enkel från Logitech som fungerar bra, bara att koppla ihop den med datorn och programmera den.

 

Men Canal digital skickar dig gladeligen en ny för någon hundralapp om jag minns rätt.

 

Nog denna jag har

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2669061

 

195 kr plus frakt tar Canal Digital för en ny fjärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en universalkontroll från Kjell.

Denna programmeras via en ljudkabel och direkt från en webbsida.

 

När jag använder Appen i surfplatta/mobil kan jag ange TNR-2850ST dvs. det som står på undersidan av mottagaren.

 

När jag kollade webbsidan kunde jag söka på "2850" och fick då bl.a. en träff som ser ut:

ADB I - CAN 2850 ST

 

ADB stämmer ju med Advanced Digital Broacast som tillverkat boxen

CAN skulle ju kunna stämma med CANal Digital

2850 ST stämmer också.

 

Men - det är INTE det man ska använda. :angry:

Lite googlande gav tipset att ange

HD-PVR101 ST

Vilket fungerade bra. :)

 

Tillägg:

Man får välja in de enheter man vill programmera, ex. TV & SAT, och därefter utföra programmeringen.

Man kan inte först programmera TV och sedan någon annan enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla annars om du hitta Sagems boxen som Canal Digital hade tidigare, det är samma koder för nuvarande ADB-box.

 

Ja

SAGEM
HD - PVR 101 ST

har de, det är samma koder.

 

ah, läser nu en gång till, är ju den du testat.

mmh..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar nu på... om det är så att det krävs annan kod för att få knapparna för in- och avspelning att fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skam den som ger sig!

 

Satte igång en sökning, en sökning som var jobbig då java-joxet på webbsidan inte visade riktigt hur det hela fortlöpte. (Visade i början hur många koder som skulle användas, sedan visades det hela tiden "1% av 2%".)

 

Men jag fick en träff, som egentligen bestod av 8 möjliga. När man testade knapparna, via webbsidan, så visade det sig att det var nr 2 eller 3 av dessa 8 som var rätt:

"GBS kod 4354" är det som gäller således.

 

Tillägg 151119:

Detta stämde inte till 100 %

Inspelning fungerar inte på sin plats, utan det blir REW i stället och << ger inte REW utan inget händer.

Jag har testat söka fler koder men det går inte komma närmare. Och ja, kod för SAGEM fungerar likadant.

EXIT fungerar som STOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...