Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Martassen

Skärmen blinkar, flimrar

Rekommendera Poster

Min bärbara dators skärm blinkar. (Hp). Mer flimrar så den blir liksom inte svart. Det är ungefär som det är glapp i en kabel.

Jag hällde ,spillde glas vatten över tangentbordet för 10 dagarsedan och haft den på tork och den verkar vara jättepigg och glad. Idag la jag märke till att skärmen blinkar typ. När jag ökar ljusstyrkan på skärmen försvinner flimrandet, blinkandet

Är det nåt med grafikkortet? Tänkte om det behöver uppgraderas drivrutiner !? Vet ej om det beror på vattnen. Kan ju vara så men det är ju inte hundra.

Datorn är 3 år till jul. Man har väl vanligtvis reklamationsrätt i 3 år på en dator?

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det är ungefär som det är glapp i en kabel.

Ja, det kan ju bildats oxid även där, i någon anslutning.

Har du en liten knapp som påverkas när du fäller locket? Som släcker skärmen med locket nerfällt?

Om ja:

Kan du öka intensiteten på flimrandet om du försiktigt petar på den knappen?

Kan du trycka ner knappen och sedan släppa den, låta fingret glida åt sidan, så att knappen snabbt hoppar upp igen - någon skillnad på flimrandet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte se någon tangent eller knapp som trycks ner när jag fäller locket men skärmen går i viloläge när jag lägger locket iallafall.

Här är datorn:

https://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/hp-paviliong6-2207so/177295.3003/

Flimret försvinner som sagt om jag kör ljusheten till max.

Drar jag ut nätkabeln och kör på batteriet så är datorn inställd på lägre ljus vid batteri och den flimrar. Jag ökar då ljusheten till max och flimrandet försvinner även då.

Igår flimra den och sedan sluta den flimra helt och den flimra heller ej när jag sänkte ljusheten till minimum. Sedan börja det igen typ. Så den har slutat helt ibland. Sätter jag ljusheten till Max har den aldrig flimrat. Idag flimrar den och ju lägre ljus ju större flimmer.

Maxljus och den flimrar aldrig och aldrig gjort än så länge.

Se bifogad bild på tangentbord

post-40883-0-52452600-1446665910_thumb.jpg

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...