Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ipad tömmer batteriet


Simson8

Rekommendera Poster

Jag har en Ipad som är 1,5 år gammal. Om jag lägger undan den på kvällen med batteriet laddat till 90% så kan batteriet vara helt tomt (eller nästan) när jag skall ha plattan på morgonen. Varför? Ipaden skall ju gå i viloläge och inte dra något batteri. Gör den inte det, eller? Svårt för mig att veta eftersom man inte har tid att sitta där och vänta och se om den kommer att släckas ner. Man slår ju bara igen locket och går och lägger sig.

 

Detta batteriätande sker inte alltid. Ugefär i 50% av tillfällena när jag skall ha Ipaden så är batteriet tomt, hälften av gångerna så är allt normalt. Med normalt så menar jag att batterinivån är den samma som när jag lade ifrån mig plattan dagen innan.

 

Vad göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror det på vad för appar som är igång när du lämnar iPad:en på kvällen?

Har du kollat Inställningar - Batteri på morgonen när mycket batteriladdning har förbrukats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar..... Jag har börjat att stänga ner alla appar innan jag lägger den ifrån mig. Då verkar jag alltid ha samma batterinivå nästa gång jag tar den. Jag får göra det till en rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med vilken app det är som drar batteri under natten så slipper du stänga av alla, om det nu inte går att se vilken app det är i Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...