Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som brukar använda PayPal?


Mikael63

Rekommendera Poster

Dottern har ett konto hos PayPal.

Hon har överfört pengar dit. Idag. (men även tidigare)

Hon ska näthandla hos Wish (vilket hon gjort tidigare) och där i kassan kan hon välja att betala och då uppge kontokortsuppgifter ELLER att att använda PayPal vilket hon väljer.

Där dyker då upp en ruta med hennes namn och en uppmaning att koppla ett kort för att slutföra köpet.

Detta vill hon ju inte göra, det är därför hon fört över pengar till sitt PayPal-konto, och pengarna finns ju där.

 

Varför får hon inte möjlighet att använda pengarna på kontot?

Är det för att det måste gå någon viss tid, av någon anledning? Och varför fås, i så fall, ingen information om detta?

 

Ska kontakta PayPal men kanske snabbare svar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder paypal och jag brukar föra över pengar direkt till paypal kontot utan att jag har mitt bankkort kopplat till paypal och det brukar gå att betala direkt med paypal efter det, har aldrig behövt vänta.

 

Hade nog kontaktat paypal om detta problemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns pengarna på paypal kontot? Det tar väl ett par bankdagar från att hon betalat in. Har själv kopplat kortet där och har inte fört över pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade snabbt på wish och priserna var i euro, har hon pengarna i kronor så kan det väl vara att hon måste konvertera till euro för att det ska fungera. Tror jag råkat ut för nåt liknande efter jag sålt något och hade pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. i samband med att jag skulle kontakta Wish ville jag att hon skulle logga in på "min" dator för att slutföra köpet, så att jag kunde ha dialogerna öppna när jag skulle författa min fråga.

 

När hon gjorde detta så fanns alternativet att använda innestående pengar på sitt PayPal-konto.

 

Om detta berodde på någon webbläsar-cache eller på något annat vet jag inte.

Hon satt vid "min" dator med Linux & Firefox när hon lastade varor i kundvagnen.

Hon satt med en Mac och Chrome(tror jag) när hon fixade pengarna och skulle slutföra köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade snabbt på wish och priserna var i euro, har hon pengarna i kronor så kan det väl vara att hon måste konvertera till euro för att det ska fungera. Tror jag råkat ut för nåt liknande efter jag sålt något och hade pengar där.

Jasg har köpt mycket från g2a.com och där har jag aldrig behövt konvertera om från euro till svenska för att betalningen skulle gå igenom.

 

Hm. i samband med att jag skulle kontakta Wish ville jag att hon skulle logga in på "min" dator för att slutföra köpet, så att jag kunde ha dialogerna öppna när jag skulle författa min fråga.

 

När hon gjorde detta så fanns alternativet att använda innestående pengar på sitt PayPal-konto.

 

Om detta berodde på någon webbläsar-cache eller på något annat vet jag inte.

Hon satt vid "min" dator med Linux & Firefox när hon lastade varor i kundvagnen.

Hon satt med en Mac och Chrome(tror jag) när hon fixade pengarna och skulle slutföra köpet.

Vad blev resultatet där? :)

Löste det sig sen eller? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En liten uppdatering.

Samma sak hände igen och nu hjälpte det inte byta dator och/eller webbläsare.

 

Det som gjorde susen denna gång, och som Hankki var inne på, var att plocka bort en del varor från kundvagnen.

 

När man handlar på Wish så tycks valutan nu vara dollar (kanske man väljer någonstans?) och det motsvarande Svenska priset uppskattas.

Då man ska slutföra köpet så kanske just då aktuell valutakurs kontrolleras och den här gången saknades $2 på kontot.

 

Förra gången detta inträffade så hann det gå ca ett dygn och valutakursen svängde kanske åt rätt håll då.

 

Spekulationer bara men till nästa gång kanske det behöver sättas in pengar med lite marginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...