-
Liknande Innehåll
-
Av tobson
Kan någon lotsa mig rätt.
VI kör med office365, och i vår kalender har vi liksom en digital whiteboardtavla som vi bjuder in som en person så det dyker upp händelser etc i "delad" kalendern som alla kommer åt.
Men om man skulle välja att visa detta på en skärm i fikarummet, så alla slipper ta upp mobilen/datorn för att kolla vad som är på gång.
Vad krävs för att lösa detta ?
Sett flera företag som erbjuder massa hårdvara och mjukvara etc, men måste väl gå att göra på något mer kostnadseffektivt sätt?
-
Av DePhaz
Hej.
Jag har funderat ett tag på den här tråden. Men det är väl lika bra att starta den nu annars blir det aldrig gjort... Och för att inte blanda ihop "äpplen" och "päron" så kommer jag att dela upp posten i två delar.
Gmail
Under fjolåret bestämmde jag mig för att börja handla av en trevlig herre i Paderborn. Mannen är mycket seriös (trots att han tydligen funderar på att inleda en politisk karriär...) och de produkter är på intet sett märkvärdiga eller ljusskygga. Men då jag inte såg att det gick att handla från Sverige så skrev jag ett mail med en del frågor. Adressen var en helt vanlig .de adress så det borde ju fungera bra. Efter någon månad valde jag att kontakta honom igen då svaret uteblivit. För detta använde jag min Yahoo mail. Jodå, mannen hade försökt att avarar, två gånger till och med men han hade inte kunnat. OK?... Nå, vi löste i vart fall det hela via Yahoo och allt var i sin ordning. Men nog var det konstigt... Historiskt sett har ju tyskar och amerikaner haft svårt för varandra men att stänga ute e-post från mellaneuropa är väl att överdriva det hela... Men jag har ju också haft mail skrivna på svensk mark som fastnat i mina filter så det var inte så ovanligt. Men vem cencurerar min inkommande e-post? Jag lade också en beställning i Storbrittanien. Innan köpet genomfördes valde jag att lämna ett meddelande via webshopens kontaktformulär. Angiven e-post adress var min gmail. Men inget svar kom. Och efter kontakt via hennes e-post adress och skickat med Yahoo så stod det klart att inget meddelande kommit in. Vem censurerar min utgående e-post? Det brukade fungera förut så jag förstår inte varför det fungerar sämre nu... Strax innan jul damp det så ner ett mail i min inkorg. Det var från Google som tydligen inte tyckte om att deras användare var inaktiva och slösade med utrymmet i deras tjänster. Jag slänger nästan aldrig mail (förutom de som ligger i papperskorgen som försvinner av sig själv) så jag valde att rensa lite i min inkorg. Och jag slängde det som var i min skräppost mapp. Sedan dess har ingen ny skräppost synts till, vare sig i appen eller i nät versionen av gmail. Mycket underligt, det måste ju ändå blivit något i denna mapp på så lång tid. För att inte tala om att meddelanden ibland sorteras fel och hamnar i sagda mapp. Vem cencurerar min skräppost? Han som betalar min lön använder också gmail. Borde fråga honom om han får skräppost...
Yahoo
Jag använder inte min Yahoo mapp så mycket för utgående e-post numera, bara ibland. Eller, som ovan nämnt, vid nödsituation. Det är också ett välkännt faktum att Yahoo inte är en väl sedd e-post adress i webformulär (hade en tråd om det under Avreagera dig! men hittar den inte nu. Det har också varit lite si och så med leveranserna av mail där med men jag brukar i vart fall få mailen i någon mapp. Skräppost mappen ekar dock tom där med emallanåt. Men då har jag rensat! Men likt tidigare noterat är det ett omöjligt projekt att försöka få svar på frågor ställda via kontaktformulär om min Yahoo adress angivits. Antagligen tycker väl världens företagare att det bara är finniga tonåringar som har Yahoo adresser och ställer in spamfiltret därefter men då tycker jag de gör fel... Alla har inte råd med egen toppdomän! Eller har epost som man tankar ner till den egna datorn via Thunderbird &Co...
-
Av BGAA
Som rubriken lyder. Under 20 år har jag aldrig behövt leta i papperskorgen efter saknade mail.
Nu hamnar alla mail från Ashampoo där.
-
Av Ohn
Hej
Jag får hela tiden meddelande om att inställningarna för mitt Gmail konto är inaktuella. Har åtgärdat kontot enligt instruktionerna i rutan åtgärda "åtgärda kontot " men meddelandena åtkommer hela tiden. Kontot fungerar dock som det ska. Jag börjar bli less på att inte bli av med detta meddelande så numera klickar jag på rutan för "Avfärda" Hur blir jag av med detta irriterande meddelande
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Igår stötte jag på ett problem som jag aldrig mött tidigare under alla mina decennier av datoranvändning !
Det gäller en stationär dator med Windows 10 och ett trådlöst tangentbord (Logitech K330).
Jag skulle skriva in ett lösenord för att öppna ett dokument, men lösenords-modulen vägrade stenhårt att acceptera min kombination trots flera försök.
Nog snubblar och slarvar man på tangenterna och missar tecknen, speciellt om man har ett längre lösenord, som i detta fall.
Men någon måtta får det vara på slarv. Och jag hade inte heller råkat trycka ned CapsLock-tangenten, vilket ibland händer...
Efter några vändor tog jag fram Anteckningar för att skriva ned lösenordet och sedan kopiera/klistra in det efter ev. rättelse.
Tecknen som jag såg printades ned på NotePads skrivyta liknade ingenting som jag tidigare sett skrivas.
Här blev det inte några a b c ..... utan något som mer påminde om hieroglyfer, några liknade ryska (kyrilliska) bokstäver, andra var mer vinklade streck.
Med andra ord ingenting som förväntades.
Jag hade inte gjort några annorlunda manövrer med datorn innan dess, eller besökt några skumma sajter (den här gången alltså !), utan i stort sett startat datorn och försökt att öppna ett krypterat dokument !
Nu hade inte jag tid att skärskåda och analysera alla tecknen som skrevs ut i stället för alfabetet, utan jag stängde av tangentbordet, startade om datorn och konstaterade sedan att problemet var borta - och är det tydligen även idag !
Men vad gick fel, och kommer detta tillbaka och kanske inte går att åtgärda ?
Mina första tankar vid en senare start och genomgång var att batterierna (2 st AAA) i tangentbordet höll på att sina och visade sitt missnöje med situationen. Jag plockade ut dem och testade dem mot en batteriprovare, men de visade kapacitet inom grönt område och borde därför kunna betraktas som godkända...
Finns det annars någon rimlig förklaring till detta fel - och som sagt - kan det komma upprepas ?
/Kalle
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen